بی ام و X6 با تیونینگ منهارت رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ منهارت از پروژه جدید خود بر پایه‌ی بی‌ام‌و X6 رونمایی کرد. این محصول، MHX6 Dirt نام دارد و مناسب رانندگی در مسیرهای سخت خواهد بود.
تبلیغات

شرکت تیونینگ آلمانی منهارت در جدیدترین پروژه‌ی خود، بی‌ام‌و X6 را تبدیل به یک آفرودر تمام‌عیار کرده است. این خودرو که تحویل آن به مشتریان هنوز آغاز نشده است، قیمتی در حدود ۴۶۵ هزار دلار خواهد داشت. بیشتر کسانی که بی‌ام‌و X6 دارند هیچگاه به آفرود نمی‌روند؛ مگر اینکه اتفاقی پیش بیاید یا اینکه به‌طور ناخواسته راهشان به مسیر خاکی بیفتد. با این وجود شرکت تیونینگ منهارت اقدام به انجام یک پروژه‌ی جدید برای بی‌ام‌و X6 کرده است که این خودرو را قادر می‌سازد در هر نوع مسیری حرکت کند. این خودرو با نام MHX6 Dirt² شناخته می‌شود و جالب است بدانید که بنابر گفته تیونر، تنها ۵ دستگاه از این اتومبیل ساخت خواهد شد.

خودروی MHX6 Dirt² در حقیقت یک بی‌ام‌و X6 M است که قدرت موتور آن به ۸۸۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۲۰۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. این افزایش قدرت با استفاده از پیستون‌های جدید، دسته شاتون‌های تقویت‌شده و توربوشارژرهای مدرن حاصل شده است. البته قطعات جعبه‌دنده و اکسل عقب نیز تقویت شده‌اند تا بتوانند تحمل این میزان قدرت و گشتاور را داشته باشند. همچنین برای اینکه عملکرد خودرو در آب و هوای گرم افت نکند، سیستم خنک‌کاری پیشرانه نیز مورد بهینه‌سازی قرار گرفته و تقویت شده است. برای تنفس پیشرانه، دو عدد اسنورکل (لوله‌ی مکش هوا) از کاپوت این خودرو بیرون آمده‌اند که به‌جز کارایی بالایی که دارند، ظاهر جالبی نیز به این خودرو داده‌اند. با استفاده از اسنورکل‌، این بی ام و دیگر مشکلی برای عبور از آب ندارد.

بی ام و X6

 البته این افزایش قدرت پیشرانه، به‌تنهایی تأثیری در قابلیت‌های خارج از جاده‌ای بی ام و X6 ندارد. به همین خاطر، تیونر اقدام به تغییر سیستم تعلیق این خودرو کرده و ارتفاع آن را با استفاده از سیستم تعلیق ساخت KW افزایش داده است. در زیر این خودرو از رینگ‌های ۲۱ اینچی استفاده شده که روی آن‌ها، تایرهای آفرود BF گودریج قرار گرفته است. سیستم ترمز این خودرو نیز تقویت شده است تا کنترل خودرو را بهبود دهد.

تغییراتی که من هارت در خودروی MHX6 Dirt² داده، این خودرو را تبدیل به یک هیولای واقعی کرده است. در نمای بیرونی خودرو می‌توان رول کیج محافظتی را مشاهده کرد که تمام سقف خودرو و ستون‌ها را پوشانده و یک تایر زاپاس نیز در عقب خودرو نصب شده است. در قسمت جلویی این خودرو یک گارد بزرگ نصب شده است که می‌تواند از بخش جلوی خودرو به‌خوبی مراقبت کند. به گفته منهارت، بیشتر خریداران این خودرو را افراد ثروتمند که در خاورمیانه زندگی می‌کنند تشکیل خواهند داد. این خودرو با قیمت ۳۹۵ هزار یورو (۴۶۵ هزار دلار) به فروش خواهد رسید و مشتریان پس از سفارش آن، ۶ تا ۸ ماه بعد اتومبیل خود را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات