پورشه 911 توربو با چاشنی زعفران

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه 911 توربو یکی از محبوب‌ترین و در عین حال، سریع‌ترین محصولات تولیدی این خودروساز آلمانی است. به‌تازگی شرکت پورشه یک رنگ زرد کاملا جدید برای این محصول درنظر گرفته است که جذابیت‌های آن را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

بدون شک رانندگی با پورشه 911 توربو می‌تواند یکی از خاص‌ترین تجربه‌های زندگی هر شخص باشد. ویژگی‌های ظاهری و فنی 911 توربو منحصربه‌فرد هستند و پورشه برای تأکید بر این ویژگی‌ها، رنگی جدید برای این کوپه‌ی دوست‌داشتنی تولید کرده است. این رنگ زرد ویژه که «زرد زعفرانی متالیک» نامیده شده، با الهام از رنگ زعفران تولید شده است و سفارش آن ۱۱,۵۸۰ دلار بر قیمت خودرو می‌افزاید. دلیل این قیمت گزاف تا حدودی در ویدیوی منتشرشده توسط پورشه شرح داده می‌شود که عمده‌ترین آن‌ها زمان‌بر بودن و میزان دقتی است که برای تولید این رنگ خاص صرف می‌شود.

پورشه 911 توربو زرد زعفرانی متالیک

در این ویدیو، باربارا سیکا، طراح رنگ و تریم پورشه، نحوه‌ی تولید این رنگ را توضیح می‌دهد. بر اساس صحبت‌های سیکا، چهار مرحله رنگ‌آمیزی نیاز است تا رنگ زرد زعفرانی متالیک تولید شود. در مرحله‌ی اول، رنگ زرد پایه روی بدنه اسپری می‌شود و پس از آن یک پوشش براق روی آن را می‌پوشاند. در مرحله‌ی دوم کارکنان به‌صورت دستی بدنه را سنباده می‌زنند و پس از تکمیل این بخش، بدنه‌ی 911 بار دیگر به اتاق رنگ بازمی‌گردد و دو پوشش دیگر به آن اضافه می‌شود تا رنگ زرد زعفرانی با درخشش مروارید تولید شود.

دانلود با کیفیت  1080p / 720p

متأسفانه در عکس‌های منتشرشده از این خودرو، عمق این رنگ‌آمیزی خارق‌العاده قابل ر‌ؤیت نیست و تنها به‌ میزان اندکی در ویدیوی منتشرشده می‌توان شاهد شکوه و زیبایی چشم‌نواز این رنگ‌آمیزی بود. شاید با مشاهده‌ی عکس‌ها متوجه تفاوت این رنگ زرد خاص با دیگر رنگ‌های زرد نشوید و حتی تصور کنید که این رنگ کمی از المان‌های رنگ طلایی در خود دارد؛ اما حقیقت این است که زرد زعفرانی متالیک پورشه، نماد جدیدی از لوکس بودن، منحصربه‌فرد بودن و شکوه است.

پورشه ۹۱۱ توربو S

طراحان پورشه مدتی است رنگ زرد را به طراحی‌های خود وارد کرده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رنگ طلایی زرد متالیک پورشه که برای 911 توربو S سری Exclusive تولید شده است، اشاره کرد. با وجود دو نوار فیبر کربنی روی کاپوت این سری خاص از 911، کارکنان باید به‌صورت کاملا دستی و در کمال دقت و ظرافت کاپوت خودرو را رنگ‌آمیزی کنند.

chromaflair 911 turbo s

برچسب قیمتی ۱۱,۵۸۰ دلاری برای سفارش رنگ زرد زعفرانی متالیک بسیار گزاف به‌ نظر می‌رسد؛ اما سفارش گران‌ترین رنگ‌آمیزی بدنه‌ی پورشه بسیار بیش‌تر از این‌ها هزینه دارد. رنگ‌آمیزی بسیار کمیاب کروما فلیر (Chromaflair) که عنوان گران‌ترین رنگ را یدک می‌کشد، تنها برای خودروهای شخصی‌سازی شده‌ی پورشه قابل سفارش است. برای مثال، برای خرید یک 911 توربو S مزین به رنگ سبز پایتون کرومافلیر باید نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار بیش از قیمت اصلی خودرو پرداخت شود.

پورشه 911 توربو زرد زعفرانی متالیک
پورشه 911 توربو S سری Exclusive
پورشه 911 توربو S سری Exclusive
زرد زعفرانی متالیک پورشه
زرد زعفرانی متالیک پورشه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات