ابرخودروی هیبریدی آریا FXE مدل 2019 رونمایی شد

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ابرخودروی هیبریدی آریا  FXE مدل ۲۰۱۹ با قدرت ۱۱۵۰ اسب بخار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد تا رقیب تازه‌ای برای بوگاتی شیرون باشد.
تبلیغات

 ممکن است از خود بپرسید چرا شرکت‌های خودروساز آمریکایی با توجه به این‌که دارای سابقه و قدرت مالی هستند، نمی‌توانند ابرخودروی هیبریدی بهتری نسبت به اروپایی‌ها بسازند. شاید چنین سؤالی منجر به ساخت ابرخودروی هیبریدی آریا FXE و تنها برادر نسخه‌ی بنزینی آریا FE شده باشد.

احتمالا نام این شرکت به گوشتان نخورده است؛ اما می‌توان اطمینان داشت محصولات این شرکت را مشاهده کرده‌اید. در حال حاضر تمام پنل‌های فیبر کربنی بدنه برای خودروی بازطراحی شده و منحصربه‌فرد پورشه 911 سینگر در گروه صنعتی آریا تولید می‌شود. این شرکت مدت ۲۰ سال است که خودروهای مفهومی و وسایل نقلیه‌ی خاص فیلم‌های سینمایی می‌سازد. از جمله این خودروها می‌توان به فورد GR-1  و خودروی مفهومی کیا استینگر GT4 اشاره کرد که به‌تازگی در این گروه تولیدی ساخته شده است.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE 2019 ARIA Hypercar Hybrid

مقررات ایمنی جدید، باعث کاهش بار تست تصادف برای عرضه‌کنندگان خودروهای تولید محدود شده است. این شرایط، موقعیت خوبی برای شرکت‌هایی مانند آریا در جهت ساخت و فروش خودروهایی با تولید محدود ایجاد کرده است. گروه تولیدی آریا انتظار دارد فروش خودروهای FE و FXE طی چند سال آینده در مجموع ۴۰۰ دستگاه باشد.

در عین حال، فناوری‌های نمونه‌سازی سریع برای چاپ سه‌بعدی قطعات آلومینیومی و تیتانیومی (و همچنین نمونه‌های پلاستیکی) در حال تبدیل شدن به یک فناوری به‌صرفه‌تر نسبت به روش‌های تولید سنتی هستند که هزینه‌ی پیش‌تولید را برای عرضه‌ی خودروهای تولید محدود کاهش می‌دهد.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE 2019 ARIA Hypercar Hybrid

دلیل دیگری که باعث تحقق رؤیای آریا برای تولید ابرخودروی هیبریدی شد، طرح مفهومی شاسی مجهز به ساختار کامپوزیت مجتمع این شرکت است. مالکیت معنوی آثار، فرصت‌های تازه و خوبی پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان علم محور قرار داده است؛ به همین دلیل گروه تولیدی آریا با ابداع روش تولید ساده و استفاده از قطعات فیبر کربنی که تمام سخت‌افزارهای سیستم محرکه و تعلیق را به هم متصل می‌کند؛ انقلاب جدیدی در صنعت تولید راه انداخته است.

سیستم محرک ابرخودروی هیبریدی آریا FXE در عقب قرار دارد و شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر با قدرت تولیدی ۷۲۰ اسب بخار است و توسط یک خودروساز آمریکایی تولید می‌شود. گروه تولیدی آریا هنوز هم به دنبال یک جعبه‌دنده‌ی هفت یا هشت سرعته دو کلاچه است که بتواند در برابر گشتاور بسیار زیاد پیشرانه دوام بیاورد؛ اما احتمالا شرکت Xtrac بتواند از عهده‌ی چنین قراردادی بربیاید و شریک آریا در تولیدی ابرخودروی هیبریدی آریا FXE مدل ۲۰۱۹ شود.

 ابرخودروی هیبریدی آریا FXE در جلو از یک جفت موتور الکتریکی بهره خواهند برد که ۵۴۰ اسب بخار به قدرت این سوپراسپرت اضافه می‌کنند. مجموع خروجی قدرت ابرخودروی هیبریدی آریا ۱۱۵۰ اسب بخار و ۱۳۱۶ پوندفوت (۱۷۸۴ نیوتن‌متر) گشتاور است؛ به یاد داشته باشید که اوج قدرت سیستم محرکه الکتریکی و بنزینی این ابرخودرو در دورهای مختلفی به دست می‌آید؛ بنابراین نمی‌توان به حداکثر قدرت تولیدی ابرخودرو مقدار بیشتری اضافه کرد.

بدیهی است که این مدل قادر به ارائه‌ی سیستم توزیع گشتاور جلو و بازیابی انرژی در هنگام ترمز است. انرژی الکتریکی مورد نیاز موتور از بسته باتری لیتیوم- یون ۱۰ کیلووات ساعت تأمین خواهد شد.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE 2019 ARIA Hypercar Hybrid

ابرخودروی خوش‌قیافه آمریکایی از سبک درهای سوسکی استفاده می‌کند که در راستای خطی از ستون‌های جلوی خودرو به سمت ورودی چرخ‌ها امتداد می‌یابد. دسترسی به پیشرانه با بالا آمدن کل عقب خودرو به کمک دمپرهای هیدرولیکی امکان‌پذیر است. گفته می‌شود قطعات بزرگ فیبر کربنی استفاده‌شده در ابرخودروی هیبریدی آریا FXE، کاملا سبک هستند؛ چنین مزیتی باعث کاهش قابل توجه وزن ابرخودرو به حدود ۳۴۵۰ پوند (۱۵۶۴ کیلوگرم) می‌شود و با توجه به نسبت وزن به قدرت ۳ پوند بر اسب بخار، شاهد ابرخودرویی سبک و قدرتمند خواهیم بود.

ابرخودروی هیبریدی آریا FXE 2019 ARIA Hypercar Hybrid

طبق برآورد گروه آریا، این ابرخودرو تنها به ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برسد و بیشینه‌ی سرعت آن ۲۱۰ مایل بر ساعت (۳۳۶ کیلومتر بر ساعت) است. قیمت ابرخودروی هیبریدی آریا FXE احتمالا بیشتر از یک میلیون دلار خواهد بود و انتظار می‌رود تحویل آن در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شود. خط مونتاژ ابرخودروی هیبریدی آریا در ایروین ایالت کالیفرنیا آغاز به کار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات