محصولات بیسو در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شدند

جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت سیف خودرو، از ۲ شاسی‌بلند و یک ون جدید چینی تحت برند بیسو در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد.
تبلیغات

بیسو (Bisu) نام خودروساز جدیدی است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه خودروی تهران توسط شرکت سیف خودرو به‌عنوان واردکننده‌ اعلام شد. محصولات برند بیسو توسط شرکت تازه‌تأسیس چینی «چانگ‌کینگ بیسو» تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ شرکتی که مقر اصلی آن در شهر بزرگ چانگ‌کینگ چین است و از سال ۲۰۱۵ به‌صورت رسمی به تولید و عرضه‌ی خودرو می‌پردازد. 

 سیف خودرو از ۳ مدل T5، T3 و M3 شرکت بیسو در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. مدل‌های T3 و T5 در کلاس خودروهای شاسی بلند و مدل M3 در کلاس خودروهای ون قرار دارند که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی عرضه خواهند شد.

bisu T5

خودروی T5 یک شاسی بلند ۷ نفره به طول ۴.۷۱ متر، عرض ۱.۸۳ متر و ارتفاع ۱.۷۸ متر و با فاصله‌ی محوری ۲.۷۶ متری است. این خودرو به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه‌ی این خودرو در نسخه‌ی دنده اتوماتیک بر عهده‌ی جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک و در نسخه‌ی دنده دستی بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی است. سیستم تعلیق استفاده‌شده در محور جلوی این خودروی ۱۶۶۵ کیلوگرمی از نوع سیستم مستقل با فنر پیچشی مک‌فرسن (Mc pherson) و در محور عقب از نوع میله پیچشی است. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در قسمت جلو و ترمز دیسکی ساده در محور عقب وظیفه‌ی کاهش سرعت خودرو در مواقع لزوم و تأمین امنیت سرنشینان را بر عهده دارند.

bisu T5

از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به ترمزهای ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی BA ،BOS ESC ،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB)، سیستم توقف خودرو در سر بالایی (Auto hold)، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، چراغ روز (Day Light)، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور باران، کروز کنترل، صندلی چرم مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندوق پران برقی، سیستم هشدار ضد سرقت (ایموبلایزر)، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی چپ و راست، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

bisu T3

خودروی دیگری که در این نمایشگاه از برند جدید بیسو رونمایی شد T3 نام دارد. این خودرو با طول ۴.۳۵ متر، عرض ۱.۶۸متر و ارتفاع ۱.۸۲ متری در کلاس‌ خودروهای شاسی‌بلند کامپکت قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور در این خودروی ۵ نفره، ۲.۵۶ متر است. خودروی T3 در ۳ تیپ استاندارد، لوکس و پیشرفته به مشتریان ارائه خواهد شد. هر یک از این ۳ نسخه دارای ویژگی‌ها و آپشن‌های مختلفی هستند؛ اما تمام نسخه‌های این خودروی تک دیفرانسیل، به پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ  با قدرت ۱۳۳ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه مجهز هستند. بدین ترتیب حداکثر سرعت خودروی T3 برابر با ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ است و وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه در آن بسته به نوع تیپ، بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک است. در بخش سیستم تعلیق، شرکت بیسو همانند برادر بزرگ‌تر T3 یعنی خودروی T5، از سیستم مستقل مک فرسن با فنر پیچشی و در محور عقب از میله پیچشی بهره برده است.

bisu T3

مهم‌ترین امکانات ایمنی و رفاهی خودروی T3 در فول‌ترین نسخه‌ یعنی تیپ پیشرفته‌ی آن عبارتند از :

  • سیستم کنترل فشار باد تایرها TMPS
  • آینه‌های جانبی برقی 
  • تنظیم نور صفحه کیلومتر
  • سانروف پانوراما
  • کروز کنترل
  • جمع شدن ستونی فرمان هنگام برخورد شدید
  • سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید
  • سیستم هشدار و ضد سرقت ایموبلایزر
  • کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای 
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین دنده عقب و ۳۶۰ درجه 
  • سیستم صوتی و تصویری همراه با صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی
bisu M5

سومین خودروی برند بیسو که توسط سیف خودرو عرضه خواهد شد، ون M3 نام دارد. خودروی M3 با ابعاد ۴.۷۶ متر طول، ۱.۸۱ متر عرض، ۱.۷۵ متر ارتفاع و با فاصله‌ی محوری ۲.۸ متری به‌عنوان یک ون ۷ نفره طراحی شده است. این خودروی ۱.۵۱۶ کیلوگرمی به پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر مجهز شده است. نیروی این پیشرانه توسط جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته به محور خودرو منتقل می‌شود. استاندارد آلایندگی این ون چینی یورو ۵ است و در راستای تأمین ایمنی سرنشینان از ترمز دیسکی خنک‌شونده در محور جلو و دیسکی ساده در محور عقب استفاده شده است.

bisu M5

از جمله تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم پایداری الکترونیکی (ESP)، سیستم کنترل کشندگی (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، فرمان برقی، چراغ روز (Day Light)، آینه‌های برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TMPS)، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه هوای سرنشینان جلو جانبی و پرده‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی و تصویری با صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی و در صندوق عقب برقی اشاره کرد.

bisu M5
BISU
BISU
BISU
BISU
BISU
BISU
BISU
BISU
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات