چانگان بنی در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان شریک تجاری شرکت خودروسازی چانگان چین در کشور، از جدیدترین عضو سبد محصولات خود با نام بٍنی رونمایی کرد.
تبلیغات

بیش از ۳ سال است که سایپا طی قراردادی با شرکت چانگان (Changan) وظیفه‌ی مونتاژ، عرضه و خدمات پس از فروش محصولات این خودروساز در داخل کشور را به عهده گرفته است. امروز و در جریان نمایشگاه خودروی تهران، سایپا از عضو جدید سبد محصولات خود که یک خودروی سوپرمینی از شرکت چانگان به نام بٍنی (Benni) است؛ رونمایی کرد.

زمزمه‌های تولید و عرضه‌ی چانگان بنی چندین ماه است که در میان اهالی خودرو شنیده می‌شد و برای بار سوم امروز و در نمایشگاه خودروی تهران مجددا این خودروی کوچک چینی در معرض دید عموم گرفت. خودروی چانگان بنی در کلاس مینی قرار دارد که در واقع یک کلاس پایین‌تر از هاچبک کامپکت به شمار می‌آید. این خودروی کوچک دارای ۳.۷۳ متر طول، ۱.۶۵ متر عرض و ۱.۵۳ متر ارتفاع است. استفاده از دو چراغ هالوژن بزرگ در کنار جلوپنجره‌ی ساده همراه محفظه‌ی ورودی هوای بزرگ چهره‌ای خندان به این خودرو داده است.

Beni changan

در این هاچبک فانتری و شهری از چرخ‌های ۱۵ اینچ آلومینیومی استفاده شده است. در بخش داخلی تریم‌های متنوعی وجود دارد که با طرح فیبر کربن تکمیل شده‌اند. دسته‌‌دنده‌ی این خودرو دایره‌ای است و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان آن، این خودرو را در کلاس خود تا حدودی متمایز می‌کند.

در بحث پیشرانه و قوای محرکه، چانگان از پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۰۱ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ هزار دور بر دقیقه و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه بهره برده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۴ همراه با متوسط مصرف سوخت ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و وظیفه انتقال قوای محرکه به این خودروی دیفرانسیل جلو بر عهده جعبه‌دنده ۵ سرعته نیمه اتوماتیک است. سیستم تعلیق محور جلوی این خودروی کوچک شهری با وزن ۱۰۲۰ کیلوگرم از نوع مَک‌فِرسون و در محور عقب از نوع Trailing Arm است که همراه با ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در قسمت جلو و فرمان برقی، آرامش و امنیت را برای سرنشینان تأمین می‌کند.

Beni changan

از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کیسه هوای سرنشینان جلو
  • کامپیوتر اطلاعات سفر
  • حسگر پارک عقب
  • تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی
  • تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت
  • آینه‌های جانبی تمام‌برقی
  • فرمان مجهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و تماس تلفنی
  • داشته‌های ایمنی و رفاهی

پس از انتشار تصاویری از این خودرو در شرکت سایپا، بسیاری اعتقاد داشتند که بنی به‌عنوان جایگزین پراید معرفی خواهد شد. چانگان بنی از نظر ابعاد جایگزین مناسبی برای پراید جهت تردد در شهر به شمار می‌آید. در زمینه‌ی تجهیزات ایمنی و رفاهی اما تفاوت‌های چشمگیری بین بنی و دیگر خودروهای در محدوده ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان وجود دارد و همین امر باعث شده است احتمال جایگزینی پراید توسط این خودروی چینی با قیمتی نزدیک به قیمت حال حاضر پراید به حداقل برسد. شاید باید به ساینا، کوییک و ام‌وی‌ام 110s به‌عنوان جایگزین‌های احتمالی پراید بیشتر توجه کنیم.

Beni changan
Beni changan
Beni changan
Beni changan
Beni changan
Beni changan
Beni changan
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات