محصولات هندی ماهیندرا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شدند

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
شرکت عظیم خودرو به‌عنوان نماینده شرکت هندی ماهیندرا در ایران، از اولین محصولات این شرکت برای بازار داخلی کشور در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد.
تبلیغات

بابک وطن خواه، مدیرعامل شرکت عظیم خودرو در حاشیه رونمایی از محصولات شرکت خودروسازی ماهیندرا هند، از فعالیت ۲۰ ساله این شرکت در صنعت خودروسازی و گردش مالی ۱۸ میلیارد دلاری آن خبر داد. وی درباره نحوه‌ی همکاری عظیم خودرو با این شرکت هندی گفت:

تولید همه محصولات این شرکت هندی در قرارداد ما با شرکت ماهیندرا در نظر گرفته شده است و بر این اساس از سال آینده تولید ۳ محصول ماهیندرا در شرکت عظیم خودرو آغاز خواهد شد. تلاش می‌کنیم در کمتر از ۱ سال از امضای قرارداد فرآیند تولید محصولات را آغاز کنیم. البته با باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، تعداد محدودی از خودروهای این شرکت را به‌صورت وارداتی به داخل کشور وارد خواهیم کرد.
ماهیندرا

در بخش دیگری از این مراسم، رضا عظیمی، رئیس هیئت مدیره عظیم خودرو نسبت به همکاری دولت و مجلس در راستای تسهیل شرایط برای کاهش زمان فرایند تولید محصولات این شرکت به ۸ ماه ابراز امیدواری کرد و گفت:

محصولات مشترک ما با ماهیندرا در تیراژ ۷ تا ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال با بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان تولید و به بازار عرضه خواهد شد. البته محدوده قیمتی خودروی پیکاپ ماهیندرا بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برآورد شده است. 
ماهیندرا

در ادامه پراوین شاه، مشاور ارشد گروه ماهیندرا، در صحبت با خبرنگاران و اهالی رسانه ضمن بیان این مطلب که طی ۲۰۰۰ سال گذشته کشورهای هند و ایران همواره در زمینه‌های مختلف تجاری و فرهنگی همکاری گسترده‌ای با یکدیگر داشته‌اند، درباره حضور شرکت ماهیندرا در ایران گفت:

همکاری‌های اقتصادی دو کشور طی ۲۰ سال گذشته رشد قابل توجهی داشته؛ به‌نحوی که حجم معاملات تجاری بین هند و ایران در سال ۲۰۱۶ از مرز ۹ میلیارد یورو عبور کرده است. امیدواریم با بازشدن بندر چابهار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌مراتب بیشتری برای شرکت‌های هندی در ایران فراهم شود. با توجه به اینکه اقتصاد ایران و هند به شکل وسیعی مکمل یکدیگر هستند، فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک فی‌مابین وجود دارد. در همین راستا ما در مجموعه خودروسازی ماهیندرا با دید مثبت به بازار خودروی ایران وارد خواهیم شد.
ماهیندرا

پراوین شاه از رونمایی جدیدترین محصولات شرکت ماهیندرا طی نمایشگاه خودروی تهران خبر داد و گفت:

از جدیدترین نسل خودروی XUV500 با پیشرانه‌ی بنزینی و جعبه‌دنده اتوماتیک مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز و امکانات رفاهی مناسب، خودروی KUV100 با پیشرانه‌ی بنزینی و طراحی چشم‌نواز و جسورانه به‌عنوان یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور و همچنین نسل جدید وانت‌های این شرکت با پیشرانه‌های دیزلی مجهز به توربوشارژ و جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته با قابلیت بکسل ۲.۵ تنی در نمایشگاه تهران رونمایی خواهیم کرد.
ماهیندرا

مشاور ارشد گروه ماهیندرا ضمن اعلام خرسندی نسبت به همکاری با گروه صنایع تولیدی عظیم خودرو در ایران، اعلام کرد که امیدوار است این همکاری طولانی‌مدت باشد و ورود این شرکت به ایران را حرکتی استراتژیک برای گروه ماهیندرا دانست تا بتواند محصولات جهانی خود را به بازار مستعد ایران وارد کند. وی در این زمینه افزود:

طی ماه‌های گذشته شرایط بازار ایران را رصد کردیم و پس از بررسی‌ها، ما محصولاتی روانه بازار ایران خواهیم کرد که با شرایط این کشور و استانداردها همخوانی داشته باشند. فروش محصولات ما از ابتدای سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و با شرکت عظیم خودرو تلاش خواهیم کرد تا میزان داخلی‌سازی محصولاتمان در ایران را به مرور افزایش دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری نسبت به صادرات این خودروها به کشورهای توسعه‌یافته، از لزوم حفظ و ارتقاء استانداردهای صنعت خودروسازی کشور و افزایش سطح داخلی‌سازی خودروهای خارجی تولیدی در ایران گفت.

ماهیندرا

شرکت ماهیندرا با بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان و فعالیت در بیش از ۱۰۰ کشور توانسته است در ۲۰ حوزه‌ی صنعتی مدرن به فعالیت بپردازد و درآمدی بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار داشته باشد. این درحالی است که ۵۰ درصد درآمد این شرکت حاصل از فعالیت‌ آن‌ها در خارج از کشور هند است. در بازارهای صادراتی خودرو نیز این شرکت هندی سالانه بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به کشورهای متعددی مانند استرالیا، تونس، ایتالیا، نیوزیلند، شیلی، پرو، فیلیپین، تایوان و آفریقای جنوبی صادر می‌کند.

گروه ماهیندرا همچنین به‌عنوان تنها شرکت فعال در زمینه تولید و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی سواری و تجاری سبک در کشور هند شناخته می‌شود.

ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
ماهیندرا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات