۱۰۰۰ خودرو در گمرکات کشور؛ فاقد استانداردهای ملی

چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از دپو شدن بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی فاقد کیفیت در گمرکات کشور خبر داد که از کشورهای اروپایی و آسیایی هستند.
تبلیغات

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی کیفیت، با بیان این نکته که سازمان ملی استاندارد تحت هیچ شرایطی اجازه ترخیص خودروهای فاقد کیفیت را نخواهد داد؛ از دپو شدن بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی وارداتی از کشورهای اروپایی و آسیایی در گمرکات کشور به دلیل نداشتن استانداردهای لازم خبر داد.

پیروزبخت با اعلام اینکه رعایت استانداردهای جدید خودرویی تنها برای خودروهای داخلی نیست و خودروهای‌ وارداتی نیز باید این استانداردها را داشته باشند، اعلام کرد:

در محصولات مشترک خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی نیز رعایت این استانداردها الزامی است؛ چراکه طرف‌های خارجی هم باید گواهینامه‌های مربوط به رعایت استانداردهای لازم این سازمان را دریافت کرده باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در واکنش به کیفیت پایین خودروهای چینی وارداتی به کشور و نحوه نظارت این سازمان بر این دست خودروها و اقدامات لازم در جهت جلوگیری از ترخیص این خودروها گفت:

سازمان ملی استاندارد به هیچ عنوان اجازه ترخیص خودروهای بی‌کیفیت را صادر نمی‌کند. در همین راستا در حال حاضر بیش از یک هزار دستگاه خودروی بی‌کیفیت ساخت شرکت‌های مختلف اروپایی و آسیایی به دلیل نداشتن استانداردهای لازم در گمرکات کشور مانده‌اند و اجازه ترخیص دریافت نکرده‌اند. از این تعداد خودرو، ۸۰۰ دستگاه در گمرک بندرعباس و ۲۰۰ دستگاه خودروی بی‌کیفیت نیز در دو گمرک دیگر کشور دپو شده‌اند.
نیره پیروزبخت

پیروزبخت با اعلام این مطلب که این خودروهای بی‌کیفیت هم‌اکنون در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارند، افزود:

امکان ترخیص یا فروش این خودروها به دلیل پاس نکردن استانداردهای لازم وجود ندارد. از همان ابتدا هم به سازمان اموال تملیکی اعلام کردیم که این خودروها باید مرجوع یا صادر شوند. این خودروها ابتدا در گمرک و سپس به سازمان اموال تملیکی ارسال شدند که در آن‌جا نیز نتوانستند گواهینامه‌های لازم مربوط به استانداردهای خودرو را دریافت کنند.

 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان با اشاره به این موضوع که بسیاری از خودروهای یادشده از نظر میزان مصرف سوخت دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، از عدم توانایی این خودروها در رعایت استانداردهای ۵۲ گانه‌ی سازمان ملی استاندارد خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات