تاثیر خودروهای الکتریکی بر بیماران با ناراحتی قلبی

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف گفته‌های پیشین، تحقیقات جدید نشان داده است که مدل‌های الکتریکی مثل خودروهای تسلا، برای بیمارانی که از ضربان‌ساز یا دستگاه‌های الکترونیکی مشابه استفاده می‌کنند، مشکلی به وجود نمی‌آورد.
تبلیغات

بر اساس پژوهش انجام شده توسط دو پزشک از بیمارستانی واقع در دیتون، اوهایو آمریکا، مشخص شده است که خودروی الکتریکی برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند و از پیس‌میکر (ضربان‌ساز) یا دفیبریلاتور داخلی (دستگاه تولیدکننده‌ی شوک الکتریکی) استفاده می‌کنند، مشکلی به‌وجود نمی‌آورد.

دکتر آپور پاتل، که بازنگری این مقاله را بر عهده داشته است گفت:

این پژوهش نشان داد که خودروی برقی تسلا برای افرادی که از دفیبریلاتور استفاده می‌کنند، ایمن است؛ این اولین پژوهشی است که در راه ایمن نشان دادن خودروهای برقی برای بیمارانی که از وسیله‌های الکترونیکی قلبی استفاده می‌کنند، انجام می‌شود.
دفیبریلاتور / Defibrillator

در این پژوهش، ۲۶ مرد و ۸ زن با میانگین سنی ۶۹ سال شرکت داشتند؛ که دفیبریلاتور داخل  قلب  استفاده می‌کردند. این افراد در موقعیت‌های مختلفی در کنار خودروی برقی تسلا مدل S P90D که در حال شارژ شدن در ایستگاه شارژ ۲۲۰ ولتی بود، قرار گرفتند. دفیبریلاتور کاشته شده در قلب این افراد، برای بررسی تداخل الکترومغناطیسی در طی آزمایش بررسی می‌شد. دفیبریلاتورها در حساس‌ترین حالت ممکن تنظیم شدند که هیچکدام از آن‌ها، سیگنال، ضربه یا هر نوع تداخل التکرومغناطیسی دیگری را با حضور در کنار خودروی برقی و ایستگاه شارژ تشخیص ندادند.

تسلا رودستر tesla roadster 2020

با اینکه باید این آزمایش با انواع مختلف خودروهای الکتریکی دوباره تکرار شود، ولی یادمان نرود که پیش از این دانشمندان گفته بودند که محصولات  تسلا در مقایسه با دیگر خودروهای برقی در هنگام شارژ، فعالیت‌های جانبی الکتریکی زیادی از خود نشان می‌دهند.

بر اساس نتایج این پژوهش، خودروهای برقی تسلا برای افرادی که از دفیبریلاتور استفاده می‌کنند ایمن است؛ ولی شاید این موضوع در مورد نسل جدید تسلا رودستر صدق نکند. با  توجه به زمان ۱.۹ ثانیه‌ای صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تسلا رودستر جدید، شاید افرادی که سالم‌ترین شرایط فیزیکی را دارند هم در هنگام رانندگی، مشکل قلبی پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات