فراخوان ۳۷۷ هزار کراس‌اور سورنتو توسط کیا در پی نقص فنی دسته‌دنده

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
شرکت خودروسازی کیا به تازگی ۳۷۷ هزار دستگاه از کراس اوورهای سورنتو، مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را در آمریکا و در پی وجود نقص فنی در دسته‌دنده‌ی این خودرو فراخوانده است. برای اطلاع از جزئیات این خبر، همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در صورت اعمال نیروی بیش از حد به دسته‌دنده توسط راننده، نقص فنی موجود در دسته‌دنده‌ی سورنتو باعث بروز ایراد و یا از کار افتادن مکانیزم قفل سیستم انتقال قدرت این خودرو می‌شود. بنابراین اگر راننده پدال ترمز را نگرفته باشد، احتمال خروج خودرو از وضعیت توقف وجود دارد.

دردسرهای کیا زمانی آغاز شد که آن‌ها در ماه آگوست نامه‌ای را از جانب وکیل یک خانواده دریافت کردند. طبق متن نامه، فرزند خانواده‌ی یاد شده، قادر به خارج کردن دسته‌دنده‌ی خودرو از حالت "پارک" شده است. وکیل این خانواده مدعی است که سوئیچ خودرو در حالت فعال نبوده و ترمز نیز گرفته نشده بوده است. پس از آنکه فرزند آن‌ها از داخل خودروی در حال حرکت خارج شده، پای او بین این خودرو و یک خودروی پارک شده‌، گیر کرده است.

هنگامی که کیا در ۲۸ سپتامبر اقدام به فراخوان این خودروها کرد، مجموعا ۳ مورد صدمه بر اثر نقص فنی دسته‌دنده گزارش شده بود. این شرکت خودروسازی تمام کراس‌اوورهای سورنتوی تولیدی بین تاریخ ۱۹ اکتبر۲۰۰۹ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳ را فراخوانده است و جایگزینی مکانیزم قفل انتقال قدرت به رایگان انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات