نسل جدید اینفینیتی QX80 معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اینفینیتی از مدل جدید QX80 برای سال ۲۰۱۸، رونمایی کرد. این خودرو به یک پیشرانه‌ی V8 به حجم ۵.۶ لیتر مجهز خواهد بود.
تبلیغات

QX80 یک خودروی شاسی‌بلند فول‌سایز لوکس است و از قدرتمندترین مدل‌هایی به‌حساب می‌آید که اینفینیتی تاکنون تولید کرده است. از مشخصات بارز این مدل می‌توان به کابین بسیار باکیفیت، تودوزی دستی، تجهیزات و امکانات ایمنی بسیار پیشرفته و طراحی لوکس کابین آن اشاره کرد. این خودرو به سیستم تعلیقی مجهز شده است که می‌تواند راحتی بسیاری برای سرنشینانش مهیا کند. این خودرو از یک پیشرانه‌ی V8 به حجم ۵.۶ لیتر سود می‌برد و در نسل جدید این خودرو تلاش شده است تا حس رانندگی بهتری به راننده منتقل کند. تولید QX80 جدید در کارخانه‌ی کیوشو در کشور ژاپن انجام خواهد شد.

اینفینیتی QX80

بازار هدف QX80، آمریکای شمالی، آسیا، اروپای غربی و خاورمیانه است. نسل جدید این خودرو با طراحی عضلانی و قدرتمند خود، نشان‌دهنده‌ی زبان طراحی جدید اینفینیتی است که با نام Powerfull Elegance شناخته می‌شود. در حقیقت اینفینیتی، QX80 را توصیفی از یک شاسی‌بلند لوکس و مدرن می‌داند. این خودرو دارای ۵۳۴۰ میلی‌متر طول، ۲۰۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۹۲۵ میلی‌متر ارتفاع است. طراحی این خودرو توسط استودیوی Asatsugi در ژاپن انجام شده و تلاش شده است تا عضلانی و درعین‌حال مدرن از آب دربیاید. این خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین محصول اینفینیتی طراحی خشن‌تر و اسپرت‌تری نسبت به سایر رقبایش دارد و در طراحی آن، به سرنشینان توجه ویژه‌ای شده است.

اینفینیتی QX80

سواری این خودرو در مقایسه با نسل قبلی بسیار نرم‌تر و درعین‌حال سواری آن اسپرت‌تر است. به دلیل فاصله‌ی محوری بسیار زیادی ( ۳۷۰۵ میلی‌متر)، فضای داخلی این خودرو بسیار جادار است. در داخل کابین از بهترین مواد استفاده شده است که موجب می‌شود QX80 کابینی لوکس‌تر از گذشته داشته باشد. بسیاری از بخش‌های تودوزی این خودرو با دست دوخته‌ شده است و شاهد استفاده از چرم در جای جای کابین هستیم؛ ضمن اینکه استفاده از رنگ‌های متضاد به زیبایی بیشتر کابین کمک کرده‌ است. برای داخل کابین این خودرو می‌توان چند نوع چرم با رنگ‌های زیبا و متفاوت سفارش داد که همگی دارای بالاترین کیفیت هستند.

در QX80 جدید، یک سیستم ارتباطی جدید نیز با نام In touch قرار داده شده که سیستم رهیاب ماهواره‌ای آن دارای نقشه‌های اروپای شرقی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و حتی قاره‌ی اقیانوسیه است. این سیستم می‌تواند از دستورها صوتی نیز پیروی کند و حتی می‌توان دستورها را به زبان عربی به آن داد.

اینفینیتی QX80

اینفینیی QX80 به سیستم چهارچرخ محرک و فناوری ABLS مجهز شده است که با کنترل ترمزهای خودرو، میزان نیروی انتقالی به چرخ‌ها را تغییر می‌دهد. به این ترتیب بالاترین چسبندگی در مسیرهای لغزنده به‌صورت خودکار برای این خودرو فراهم می‌شود.

پیشرانه‌ی مورد استفاده در QX80، یک پیشرانه‌ی V8 از نوع دو میل‌سوپاپ در بالا است که به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز شده است. برای اینکه توانایی پاسخگویی پیشرانه بهبود پیدا کند و مصرف سوخت آن کاهش یابد، اینفینیی در این خودرو از سیستم لیفت و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده کرده است. پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در این خودرو ازطریق یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار صورت می‌گیرد که دارای تعویض‌هایی نرم و مناسب است.

اینفینیتی QX80

پاسخگویی این جعبه‌دنده بسیار مناسب است؛ به‌طوری که در هر زمان بیشترین میزان گشتاور پیشرانه را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. جعبه‌دنده‌ی این خودرو دارای قابلیت تعویض دستی و همچنین سیستم کنترل فعال تعویض دنده است. این خودرو دارای یک نسخه‌ی دیفرانسیل عقب نیز هست که فاقد سیستم چهار چرخ محرک است. در خصوص مصرف سوخت مدل تک دیفرانسیل این خودرو باید گفت که مصرف شهری آن ۱۶ لیتر و مصرف جاده‌ای آن ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است و به این ترتیب مصرف ترکیبی این خودرو چیزی معادل ۱۴.۷ لیتر است. مصرف سوخت نسخه‌ی چهار چرخ محرک این خودرو در شهر ۱۸ لیتر، در جاده‌ ۱۲ لیتر و مصرف ترکیبی آن، ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات