بی‌ام‌و M3 CS رونمایی شد

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بی‌ام‌و از مشخصات و تصاویر جدیدترین خودروی سری M‌3 با نام M3 CS رونمایی کرد.
تبلیغات

گروه خودروسازی بی‌ام‌و باز هم به دنبال افزایش تنوع سبد محصولات خود در کلاس خودروهای با عملکرد بالا است. موفقیت خودروی M4 CS منجر به تولید مدل دومی در همین سبک شد تا M3 CS معرفی شود. مدل M3 CS همانند برادر دو در خود سبک و سریع است، ضمن اینکه در تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد. اما بر خلاف M4، این خودرو دارای امکانات و تجهیزات لوکس بیشتر به خصوص در قسمت صندلی‌های عقب است.

خودروی M3 CS مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی با قدرت ۴۵۳ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور است. بدین ترتیب در مقایسه با خودروی M4، دارای ۲۸ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰ درصد گشتاور بالاتر است. این قدرت بیشتر به همراه کاهش وزن ۴۹ کیلوگرمی منجر می‌شود تا این محصول جدید بی‌ام‌و در زمان۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و قادر باشد با حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs

علاوه‌ بر این ویژگی‌ها در بخش پیشرانه، بی‌ام‌و سورپرایزهای دیگری را برای خودروی M3 CS در نظر گرفته است تا حداکثر بازدهی را از این خودروی سدان باواریایی‌ها شاهد باشیم. سیستم اسپرت و دوگانه‌ی اگزوز با ۴ دهانه‌ی خروجی به این خودرو افزوده شده و براساس حالت رانندگی، سطح خروجی خود را به صورت هوشمند تنظیم می‌کند. راننده قادر خواهد بود از بین حالات رانندگی ساده، اسپرت و اسپرت پلاس یکی را انتخاب کند.

وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو بر عهده جعبه دنده‌ی ۷ سرعته ۲ کلاچه است که با سیستم کنترل الکترونیکی اکتیو M بی‌ام‌و به تناسب شرایط هماهنگ می‌شود. البته تمام این موارد را در دیگر رقبای خودروی M3 نیز می‌توان مشاهده کرد اما اصلاحات انجام شده، این خودروی بی‌ام‌و را بیش از پیش خواستنی می‌کند.

bmw m3 cs

بی‌ام‌و از چرخ‌های بسیار سبکی در این خودرو استفاده کرده که اولین بار توسط خود این شرکت طراحی و بر روی خودروی M4 نصب و در مسابقات قهرمانی تور آلمان نیز از آن‌ها استفاده کرد. این چرخ‌ها به رنگ خاکستری مات هستند و لاستیک‌های مخصوص شرکت میشلین برای خودروهای سوپر اسپرت با سایز ۱۹ اینچ در قسمت جلو و ۲۰ اینچ در قسمت عقب این خودرو استفاده شده است. همانند دیگر خودروهای سری M‌ بی‌ام‌و، سیستم ترمز استاندارد این شرکت بر روی خودروی M3 CS نیز تعبیه شده اما با پرداخت هزینه‌ای بیشتر مشتری می‌تواند از ترمزهای کربن سرامیکی بهره‌مند شود.

bmw m3 cs

 ظاهر عضلانی خودروی M3 در بخش طراحی بیرونی شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده است. درقسمت جلو و دماغه‌ی خودرو شاهد جلو پنجره‌ی همیشگی و مشبک بی‌ام‌و هستیم که در قسمت‌های زیرین و کنار دو هواکش مشبک نیز دیده می‌شود که با چراغ‌های LED جلوی خودرو همخوانی داشته و زیبایی خاصی را به آن می‌دهد.

M3 در بخش داخل و کابین همچنان حالت اسپرت خود را حفظ کرده است. در داخل از چرم مشکی/نقره‌ای همراه با تودوزی‌ها و پوشش آلکانترا استفاده شده است. صندلی‌های استفاده شده در این خودرو صندلی‌های مخصوص و فوق سبک طراحی شده برای خودروهای اسپرت سری M‌ است که فضای کافی و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. فرمان اسپرت سری M احاطه شده با پوشش مخصوص آلکانترا نیز در این خودرو تعبیه شده است. لازم به یادآوری نیست که علامت و نشان CS نیز به عنوان نماد اصلی این خودرو بر روی داشبورد حک شده است.

bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs
bmw m3 cs

فروش خودروی جدید بی‌ام‌و M3 CS از فروردین ماه سال ۹۷ در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد. اما اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید هم اکنون دست به کار شوید چراکه بی‌ام‌و اعلام کرده است تنها ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروی سدان زیبا و قدرتمند را تولید و در سراسر جهان به فروش خواهد رساند. از این تعداد ۵۵۰ دستگاه برای فروش در آمریکا در نظر گرفته شده است. بی‌ام‌و هنوز قیمت دقیق این خودرو را اعلام نکرده است اما براساس قیمت دیگر خودروهای این سبک بی ام‌و، بعید به نظر می‌رسد که قیمت این خودرو از ۷۰ هزار دلار کمتر باشد.

در پایان شما را به دیدن تیزر رسمی این سدان زیبا و قدرتمند دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات