برنامه چری برای عرضه خودروی تمام برقی در اروپا

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی چری چین برنامه‌های خود را برای عرضه‌ی محصولات الکتریکی و هیبریدی به بازار اروپا تا سال ۲۰۲۰ را ارائه کرد.
تبلیغات

گروه خودروسازی چری، یکی از اصلی‌ترین خودروسازان کشور چین، وعده داده است تا سال ۲۰۲۰ از مدل‌های تمام برقی برخی از محصولات خود جهت عرضه به بازار اروپا رونمایی کند.

آنینگ چن، مدیرعامل چری درباره آینده این شرکت می‌گوید:

تمام محصولات چری دارای نسخه‌ی الکتریکی نیز خواهند بود؛ بسته به شرایط ممکن است نسخه‌ی تمام الکتریکی، هیبریدی، هیبریدی پلاگین یا میکرو هیبریدی انتخاب شود. نکته مهم این است که قطعا نسخه تمام الکتریکی برخی از محصولات چری در آینده‌ی نه‌چندان دور روانه بازارهای اروپا خواهد شد.

چری ماه گذشته و طی نمایشگاه خودروی فرانکفورت از آخرین دستاورد خود در زمینه خودروهای هیبریدی رونمایی کرد. این خودرو که EXeed TX‌ نام دارد؛ به یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار همراه با یک پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار مجهز است.

cherry exeed tx

به‌عنوان اولین محصول هیبریدی چری در اروپا، این شرکت چینی خودروی EXeed TX‌ را انتخاب کرده است. خودرویی شاسی‌بلند ۵ نفره با ۴.۷ متر طول و فاصله‌ی محوری ۲.۷ متری که بخش اعظم طراحی آن در شهر شانگهای توسط جیمز هوپ کانادایی انجام شده است. هوپ کارمند سابق شرکت فورد است که پیش از این طراحی خودروهای GT90 و فورد ماستانگ ۲۰۰۵ را برعهده داشته است. وی در سال ۲۰۱۲ به شرکت چری پیوست.

طراحی هوپ برای خودروی EXeed TX‌ حول محور جلوپنچره‌ی مشبک، بزرگ و آبشارمانندی می‌چرخد که نمایی زیبا و تهاجمی را به این خودرو هدیه کرده است. در این خودرو ۲ نوع جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دو کلاچه جهت انتقال قوای محرکه به محورها و چرخ‌ها استفاده خواهد شد. در بخش تعلیق، محور عقب از سیستم تعلیق چنداتصاله بهره می‌برد و در محور جلو از سیستم مک‌فرسون استفاده شده است. بدنه‌ی این خودرو توسط شرکت آلمانی بنتلر، متخصص در زمینه‌ی فلزکاری و سیستم ۴ چرخ محرک آن توسط شرکت دانا و بورگوارنر طراحی و توسعه یافته است.

نسخه پلاگین هیبرید EXeed TX‌ تقریبا وزنی برابر با ۱۷۰۰ کیلوگرم دارد که از مجموعه‌ی باتری‌های لیتیوم-ینی با ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت بهره می‌برد و قادر است با هر بار شارژ ۷۰ کیلومتر مسافت طی کند. چری ادعا کرده که این نسخه‌ از خودروی EXeed TX‌ قادر است در زمان ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت با مصرف سوخت ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

cherry exeed tx

بر اساس گفته‌های جوچن توتینگ، مدیرمهندسی چری، این شاسی‌بلند زیبا بر اساس آخرین استانداردهای ایمنی و آلایندگی جهانی طراحی و ساخته شده است. هرچند چری اعلام کرده که خط تولید این خودرو آماده‌ی شروع تولید با تیراژ بالا است؛ اما نسخه‌ای که این شرکت در نمایشگاه فرانکفورت در معرض دید عموم قرار داد؛ نمونه‌ی اولیه خودروی EXeed TX‌ بود و ممکن است در نسخه‌ی نهایی شاهد برخی تغییرات باشیم.

توتینگ و هوپ از چین به مرکز مهندسی طراحی شرکت چری واقع در آلمان نقل مکان کرده‌اند و از این مرکز به مدیریت برنامه‌های مهندسی و طراحی این شرکت می‌پردازند. هرچند پیش از این گفته شده بود دفتر اروپایی شرکت چری در شهر لندن افتتاح خواهد شد؛ اما گرانی شهر، هزینه‌های بالا و تبعات احتمالی خروج از اتحادیه اروپا برای این کشور، مسئولان چری را مجاب کرد تا آلمان را به‌عنوان مقر اروپایی خود انتخاب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات