رونمایی از اولین محصولات بورگوارد در ایران

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت کیان موتور وارنا طی مراسمی در برج میلاد تهران، اولین محصولات شرکت خودروسازی بوگوارد آلمان در ایران را رونمایی کرد.
تبلیغات

شب گذشته و طی مراسمی که در برج میلاد تهران برگزار شد؛ برای اولین بار دو محصول از شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران رونمایی شد. در این مراسم که با حضور مدیران ارشد بخش اجرایی و طراحی شرکت خودروسازی بورگوارد برگزار شد، شرکت «کیان موتور وارنا» از دو کراس‌اور بورگوارد با نام‌های BX-5 و BX-7 به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

borgward

بنا به اعلام مدیران شرکت کیان موتور وارنا، این دو خودروی کراس‌اور در محدوده قیمتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و با گارانتی ۷ ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان با تأسیس در سال ۱۹۱۹، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان شناخته می‌شود. اما یکی از علت‌های مطرح نبودن نام این خودروساز در صنعت خودروی دنیا، توقف تولید و کار این شرکت در سال ۱۹۶۱ است. پس از  ۴۷ سال عدم فعالیت، این شرکت مجددا از سال ۲۰۰۸ و این بار با تفکری متفاوت احیا شد و در طی سالیان اخیر تلاش زیادی کرده است تا نام خود را در جمع بزرگان خودروسازی آلمان مطرح کند.

borgward

اما این دو خودروی آلمانی جدید و زیبای بازار ایران دارای چه مشخصات و ویژگی‌هایی هستند؟

کراس‌اور BX-5 دارای پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتون متر در دور ۴۵۰۰ است. این خودرو که با شعار «آلمانی جوان، پرانرژی و هوشمند» به‌زودی روانه‌ی بازار داخلی کشور خواهد شد، دارای ابعاد ۴.۴۹ متر، ۱.۸۷ عرض و ۱.۶۷ متر ارتفاع و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. بورگوارد در این خودرو از سیستم تمام چرخ محرک (AWD) همراه با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک جهت انتقال قوای محرکه به هر دو محور و چهار چرخ استفاده کرده است. مصرف سوخت ترکیبی و متوسط این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

borgward bx5
borgward bx5
borgward bx5
borgward bx5
borgward bx5

اما مدل BX-7 که برادر بزرگ‌تر کراس‌اور BX-5 به شمار می‌رود، به پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربو با قدرت قابل توجه ۲۲۴ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر در دور ۴۵۰۰ مجهز است. در این خودرو که با شعار «آلمانی لوکس، قدرتمند و باوقار» روانه بازار خودروی داخلی خواهد شد، وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو به عهده جعبه‌دنده اتوماتیک ۶ سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن است و همانند برادر کوچک‌تر خود به سیستم تمام چرخ محرک تجهیز شده است. این خودرو دارای ابعاد ۴.۷۱ متر، ۱.۹۱ عرض و ۱.۶۹ متر ارتفاع و حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت است. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو (ESP)، سیستم کنترل نیروی رو به جلو (Traction)، دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی، درب برقی صندوق عقب و ... اشاره کرد. 

borgward bx7
borgward bx7
borgward bx7
borgward bx7
borgward bx7

بنا به اعلام مدیران شرکت کیان موتور وارنا، این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۱۳۹۷ شرایط را برای انتقال فناوری شرکت بورگوارد به داخل کشور و تولید محصولات این شرکت آلمانی در داخل فراهم کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات