با ده هزار دلار صاحب پیشرانه بوگاتی شیرون شوید

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آمالگام کالکشن به‌تازگی اقدام به ساخت یک ماکت بسیار دقیق از پیشرانه بوگاتی شیرون کرده است.
تبلیغات

وقتی برای اولین‌ بار مهندسان فرانسوی بوگاتی میزان قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه این ابرخودرو را اعلام کردند، دنیای اتومبیل‌سازی در بهت و حیرت فرو رفت. این پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر قادر به تولید ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت (معادل ۱۱۱۹ کیلووات) و ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. اعداد اعلام‌شده به‌قدری بزرگ هستند که کلمات از توصیف آن‌ها عاجز است و این امر سبب می‌شود عده کمی از مردم به عظمت و قدرت واقعی این خودرو پی ببرند. با توجه به برچست قیمت ۲.۲۵ میلیون دلاری شیرون، تنها عده معدودی از افراد توانایی خرید این شاهکار مهندسی را دارند. حال تصور کنید که می‌توانید تنها با صرف هزینه‌ای ۱۰ هزار دلاری صاحب پیشرانه شیرون شوید.

ماکت پیشرانه شیرون

یک شرکت مهندسی ساخت ماکت‌، به‌تازگی تصمیم به شبیه‌سازی واقعی پیشرانه بوگاتی شیرون گرفته است و این شانس را به افراد می‌دهد تا با پرداخت ۹ هزار و ۳۶۵ دلار صاحب یک پیشرانه منحصربه‌فرد از این خودرو شوند. این ماکت در مقیاس ۱:۴ ساخته شده و در تولید آن به جزئیات بسیاری توجه شده است. توجه به جزئیات در حدی است که حتی روی قطعات این ماکت، بارکدها و شماره‌های نمونه‌های اصلی به‌طور دقیق کپی شده‌اند.

ماکت پیشرانه شیرون

این ماکت بیش از هزار جزء مختلف دارد و طول آن معادل ۴۴ سانتی‌متر است. ساخت ماکت با همکاری تیم طراحی بوگاتی انجام شده و بنا بر ادعای شرکت سازنده، آمالگام کالکشن، ۲۵۰۰ ساعت صرف توسعه این ماکت و ۲۲۰ ساعت صرف مونتاژ دستی قطعات مختلف آن شده است. در ساخت این مدل از پلی‌اورتان رزینی مخصوص ماکت‌سازی، فولاد ضد زنگ و آلیاژ قلع و سرب استفاده شده و تمام قسمت‌ها توسط مهندسان بوگاتی کنترل شده است تا دقت ساخت اجزا تضمین شود.

برای زیبایی هرچه بیشتر، شرکت آمالگام یک پایه اکریلیک و یک محفظه شفاف برای این ماکت طراحی کرده است که به‌صورت جداگانه به مشتریان فروخته می‌شود.

Bugatti Chiron Engine
Bugatti Chiron Engine
Bugatti Chiron Engine
Bugatti Chiron Engine
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات