پس از ایران‌ خودرو، سایپا نیز با هیوندای قرارداد همکاری امضا کرد

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از ایران خودرو، سایپا نیز با شرکت هیوندای پاورتک در جهت تولید جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
تبلیغات

امروز و طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مگا موتور به‌عنوان زیرمجموعه شرکت سایپا، قرارداد همکاری بین این شرکت و هیوندای پاورتک کره‌جنوبی به امضا رسید. به موجب این قرارداد همکاری، شرکت کره‌ای متعهد به تولید جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک برای محصولات سایپا خواهد بود. محمدرضا شیخ عطار، مدیرعامل مگا موتور در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت:

از ابتدای سال ۹۵ مذاکرات خود را با شرکت هیوندای پاورتک آغاز کردیم و همکاری بین ما و این شرکت کره‌ای با انعقاد این قرارداد جدید وارد فاز دوم شده که بسیار گسترده‌تر از گذشته خواهد بود. گروه سایپا جهت استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای خودروهایی که بر اساس پلتفرم جدید این شرکت با نام SP تولید خواهند شد؛ پس از بررسی گزینه‌های مختلف نهایتا شرکت هیوندای پاورتک را در بخش قوای محرکه انتخاب کرد و اواخر سال گذشته بود که یک قرارداد اولیه همکاری با این شرکت در راستای تأمین جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته اتوماتیک برای خودروی SP100 به امضا رساند.

شیخ‌عطار با اشاره به گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متری جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک شرکت پاورتک، از آن به‌عنوان یکی از جعبه‌دنده‌های پرکاربرد در سطح جهان نام برد که توانسته است با رعایت استانداردهای روز دنیا در بحث میزان مصرف سوخت و آلایندگی، در زمان رانندگی انتظارات راننده را از یک سیستم قوای محرکه خوب فراهم کند. مدیرعامل مگاموتور در ادامه افزود:

در قرارداد اولیه، تولید این جعبه‌دنده تنها برای استفاده در خودروی sp100 در نظر گرفته شده که امروز با انعقاد قرارداد دوم، جعبه‌دنده‌ی جدیدتر با گشتاور ۲۷۰ نیوتون متر برای خودروی sp0 و همچنین خودروهای کراس‌اور پلتفرم sp تولید خواهند شد و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شیخ عطار با بیان این مطلب که علاقه و گرایش به استفاده از خودروهای اتوماتیک، روز به روز در حال افزایش است؛ از اهمیت بررسی و انتخاب جعبه‌دنده‌ی مناسب برای خودروهای جدید گروه سایپا گفت و قرارداد امروز مگاموتور با هیوندای پاورتک را در همین زمینه دانست. وی در ادامه افزود:

بر اساس همین نگرش، گروه خودروسازی سایپا برای مجموعه‌ خودروهای اقتصادی خود مانند گروه x200، از جعبه‌دنده‌ی CVT شرکت پانچ بلژیک استفاده می‌کند و دو خودروی اقتصادی ساینا و کوییک که به‌زودی روانه بازار خواهد شد، از این جعبه‌دنده بهره می‌برند.

شیخ عطار از تحویل یک دستگاه خودروی sp100 به شرکت هیوندایی پاورتک جهت نصب جعبه‌دنده‌ی مذکور خبر داد و اعلام کرد که تست‌های نهایی آن در حال انجام است. وی با بیان این مطلب که با انتخاب این نوع جعبه‌دنده، سایپا قدرت مانور و حق انتخاب بالایی در استفاده از جعبه‌دنده‌های مختلف برای پلتفرم‌های خود خواهد داشت؛ ابراز امیدواری کرد؛ محصولاتی که در آینده به بازار روانه می‌شوند همگی از این جعبه‌دنده‌ها بهره‌مند شوند. 

مدیرعامل مگاموتور با اعلام اینکه هدف اصلی از این قرارداد، داخلی‌سازی و انتقال فناوری جعبه‌دنده‌های اتوماتیک به داخل کشور است؛ اظهار داشت:

قاعدتا برای دستیابی به این مهم، باید از مرحله مونتاژکاری عبور کنیم و وارد پروسه‌ی ساخت پوسته و دنده‌های جعبه‌دنده‌ شویم. البته افزایش تیراژ تولید جهت اقتصادی شدن این فرآیند نیز نقش بسزایی در این زمینه داشته و با روندی که سایپا در جایگزینی محصولات جدید خود دارد این موضوع در آینده عملی خواهد شد.

شیخ‌عطار در پایان با نام بردن از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی و مکزیک به عنوان کشورهایی که در آن‌‌ها محصولات شرکت هیوندای پاورتک تولید و مونتاژ می‌شود؛ از ورود محصولات این شرکت معتبر جهت استفاده در خودروهای شرکت سایپا در آینده‌ای نه‌چندان دور خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات