دایملر از کامیون الکتریکی رونمایی کرد

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دایملر آلمان با همکاری میتسوبیشی،به‌زودی اقدام به تولید یک کامیون تمام الکتریکی خواهد کرد که با هر با شارژ می‌تواند تا مسافت ۳۵۰ کیلومتر را طی کند.
تبلیغات

دایملر از کامیون سنگین تمام الکتریکی E-Fusu Vision One رونمایی کرد. شرکت دایملر که مالکیت مرسدس بنز را در اختیار دارد، به همراه گروه میتسوبیشی فوسو که تولیدکننده انواع کامیون و اتوبوس است، از یک کامیون سنگین تمام برقی با نام E-Fusu Vision One رونمایی کرد. همچنین این دو کمپانی اعلام کردند که تا چند سال آینده تمامی اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که در خط تولید میتسوبیشی هستند، از قوای محرکه الکتریکی برخوردار خواهند شد.

 E-Fusu Vision One یک کامیون مفهومی است که می‌تواند با هر بار شارژ تا مسافت ۳۵۰ کیلومتر را طی کند و نشان‌دهنده‌ی برنامه این کمپانی برای استفاده از نیروی الکتریکی در محصولات خود است. این کامیون اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ تجربه خواهد کرد و در بخش باتری و سیستم شارژ آن از فناوری‌های دایملر استفاده خواهد شد.

میتسوبیشی فوسو

 E-Fusu Vision One در حقیقت ادامه‌دهنده راه خودروی مفهومی است که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و یک کامیون کوچک شهری الکتریکی بود. وزن خالص این کامیون ۲۳ تن است و می‌تواند تقریباً ۱۱ تن بار را نیز حمل کند. باتری‌های مورد استفاده در E-Fusu Vision One دارای ظرفیتی در حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت هستند که چنین ظرفیتی می‌تواند حداکثر شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتر برای این کامیون به ارمغان بیاورد. به گفته دایملر‌، این کامیون بیشتر پاسخگوی نیازهای حمل و نقل بین شهری در بازارهای همچون ژاپن، اروپا و ایالات متحده خواهد بود.

باتری‌های مورد استفاده در این کامیون مفهومی توسط کمپانی Deutsche Accumotive تأمین می‌شود که یکی از زیرمجموعه‌های دایملر است. فناوری باتری‌ها نیز توسط مرسدس بنز پشتیبانی می‌شود. دایملر مالک سهام شرکت Chargepoint است که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان ایستگاه شارژ خودروی برقی در جهان محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه بخشی از سهام شرکت StoreDot نیز در اختیار دایملر است که این شرکت هم در زمینه توسعه‌ی فناوری‌های مربوط به شارژ سریع باتری فعالیت دارد.

میتسوبیشی جزئیات بیشتری از این کامیون منتشر نکرده است؛ اما انتظار می رود که به‌زودی و پس از رونمایی از این کامیون، جزئیات فنی آن منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات