توانایی‌های خارج جاده‌ای مرسدس بنز کلاس X را ببینید

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز اخیرا ویدیویی از توانایی‌های خارج جاده‌ای خودروی پیکاپ کلاس X منتشر کرده است.
تبلیغات

مدت زیادی از معرفی مدل جدید کلاس X نمی‌گذرد و حالا مردسدس بنز این خودرو را به کشور شیلی و کوهستان‌های اطراف سانتیاگو برده است تا ویدیویی از توانایی‌های خارج جاده‌ای آن تهیه کند. 

به باور بسیاری این خودرو در حقیقت نسخه‌ای لوکس و ارتقاء یافته از پیکاپ نیسان ناوارا است، دلیل اصلی چنین باوری این است که مرسدس کلاس X از پلتفرم مشابه با نیسان ناوارا استفاده می‌کند؛ بنابراین چنین چیزی تا حد زیادی حقیقت دارد. با این وجود مرسدس بنز سعی کرده است محصول خودرو را از هر جهت ارتقاء دهد که نتیجه‌ی این تلاش و کوشش آلمانی‌ها را در طراحی بدنه و فضای داخلی کابین می‌توان مشاهده کرد. همچنین بر اساس گفته‌ها، از سال آینده مرسدس بنز یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی به قدرت ۲۵۸ اسب بخار را نیز روی این خودرو عرضه خواهد کرد. 

در خصوص پیشرانه‌های به‌کاررفته در این خودرو باید اشاره کرد که فعلا مرسدس بنز کلاس X در دو مدل X220d و X250d به بازار عرضه می‌شود که مدل نخست دارای ۱۶۳ و مدل دوم دارای ۱۹۰ اسب بخار قدرت است. همچنین امکان سفارش یک پیشرانه‌ی ۱۶۵ اسب بخاری بنزینی برای این خودرو وجود دارد. تمامی مدل‌های این خودرو را می‌توان با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا ۷ سرعته‌ی خودکار سفارش داد که همگی آن‌ها به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز هستند. 

مرسدس بنز X کلاس

مدل قدرتمندی که احتمالا از اواسط سال ۲۰۱۸ به مدل‌های دیگر این خودرو اضافه می‌شود، با کد X350d شناخته خواهد شد و خود را به‌عنوان قوی‌ترین نسخه‌ی کلاس X و حتی سرآمد تمامی خودروهای این سگمنت معرفی خواهد کرد. به گفته‌ی مرسدس بنز، این مدل دارای پنج نوع حالت رانندگی مختلف است که شامل حالت‌های کامفورت، اکو، اسپرت، دستی و آفرود هستند. تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی ۸ سیلندر AMG از این خودرو وجود ندارد. 

چند هفته‌ی دیگر، فروش این خودرو در کشور آلمان و با قیمت پایه‌ی ۳۷ هزار یورو آغاز خواهد شد. فعلا مرسدس بنز هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی این خودرو در بازار ایالات متحده ندارد؛ اما مشتریان در آفریقای جنوبی و استرالیا از اوایل سال ۲۰۱۸ خواهند توانست این خودرو را خریدارای کنند. عرضه‌ی این خودرو در بازار برزیل و آرژانتین از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. 

در انتها شما را به دیدن ویدیوی مربوط به تست‌های خارج جاده‌ی مرسدس بنز کلاس X دعوت می‌کنیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات