میتسوبیشی سیستم هیبریدی جدید خود را معرفی کرد‍

دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی در حاشیه‌ی نمایشگاه خودرو توکیو از سیستم هیبریدی جدیدی که روی میل‌لنگ خودرو سوار می‌شود، رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت میتسوبیشی الکتریک از نسخه‌ی تولید انبوه سیستم مولد هیبریدی خود رونمایی کرد که قابل سوار شدن روی میل‌لنگ پیشرانه‌ی بنزینی است و از سیستم برقی ۴۸ ولتی بهره می‌برد. این سیستم در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ معرفی شد و مرسدس بنز نیز از این فناوری در خودروهای هیبریدی خود استفاده خواهد کرد. 

اکثر سیستم‌های هیبریدی که وجود دارند، انتقال نیرو را با استفاده از تسمه انجام می‌دهند و انتقال نیروی موتور ژنراتور آن‌ها با استفاده از تسمه‌ها انجام می‌شود. عیب چنین سیستمی این است که میزان گشتاور از حد مشخصی نمی‌تواند بالاتر برود و هدررفت انرژی نیز در هنگام استفاده از تسمه بالا است. اما در سیستم ابداعی میتسوبیشی دیگر خبری از تسمه نیست و موتور ژنراتور به‌طور مستقیم روی میل‌لنگ موتور احتراقی سوار می‌شود و به این ترتیب تمامی مشکلاتی که آن‌ها را ذکر کردیم برطرف خواهند شد. 

Mitsubishi e-Evolution Concept

معمولا خودروهای هیبریدی به سیستم استاپ/استارت نیز مجهز هستند و عملکرد این سامانه در سیستم هیبریدی با استفاده از برق ۴۸ ولتی و موتور ژنراتور انجام می‌شود. موتور ژنراتورها همچنین نقش سیستم بازیابی انرژی ترمز را بازی می‌کند و در سراشیبی‌ها و مواقعی که پدال گاز رها می‌شود، اقدام به شارژ باتری‌ها می‌کند. سیستم هیبریدی جدید میتسوبیشی به همین صورت است و موتور ژنراتور در حقیقت بین پیشرانه‌ی احتراقی و جعبه‌دنده نصب شده و محل نصب آن دقیقا روی میل‌لنگ است. 

سیستم‌های هیبریدی تأثیر بسیار مثبتی روی کاهش مصرف سوخت خودرو دارند و به همین خاطر تقاضا برای آن‌ها روز به روز در حال افزایش است؛ به خصوص در بازار اروپا. به همین خاطر میتسوبیشی الکتریک نیز تصمیم گرفته است با تولید انبوه این سیستم، آن را در خودروهای مرسدس بنز به کار ببرد که از سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده می‌کنند. این شرکت روی نسخه‌های قوی‌تر و در عین حال سبک‌وزن‌تر از این سیستم نیز کار می‌کند و به زودی آن‌ها را معرفی خواهد کرد. 

میتسوبیشی همچنین در این سیستم از روش ابداعی جدید خود برای سیم پیچی کویل‌ها استفاده کرده و به این ترتیب ظرفیت سیستم برق ۴۸ ولتی را افزایش داده است. همچنین موتور ژنراتور این سیستم هیبریدی دارای ضخامت بسیار کمی است تا امکان استفاده از آن در خودروهای مختلف وجود داشته باشد. میتسوبیشی یک تبدیل‌کننده (اینورتر) جدید نیز برای استفاده در سیستم هیبریدی جدید خود طراحی کرده است که حرارت کمتری در مقایسه با سایر اینورترها تولید می‌کند و به این ترتیب با کاهش حرارت تولیدی اینورتر، توانسته است دوام و عمر آن را افزایش دهد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات