رنو آلپاین A110 کاپ، معرفی شد

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آلپاین از خودروی مسابقه‌ای جدید خود با نام A110 کاپ رونمایی کرد که قرار است در مسابقات اروپا نیز شرکت کند.
تبلیغات

خودروی اسپرت آلپاین A110 پیش از این و در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته رونمایی شده بود. اما مدتی بعد، تصاویری از نسخه‌ی مسابقه‌ای این خودرو نیز منتشر شد که قرار بود با نام A110 کاپ به تولید برسد و حالا این خودرو آماده‌ی عرضه است.

خودروی A110 کاپ در پروژه‌ای مشترک بین تیم خودروهای موتوراسپرت رنو و تیم مسابقه‌ای زیگماتک توسعه پیدا کرده است. بدنه و ساختار این خودرو به‌طور ویژه‌ای تقویت شده و از جوشکاری‌های قوی‌تر و جدیدی در بخش شاسی و محل اتصال سیستم تعلیق استفاده شده است. همچنین در داخل خودرو یک رول‌بار حفاظتی به‌صورت جوشکاری‌شده نصب شده است تا ایمنی راننده را تضمین کند.

آلپاین

سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با نسخه‌ی خیابانی آلپاین دارای ۴۰ میلی‌متر ارتفاع کمتر است و از کمک فنرهای تنظیم‌شونده از برند Ohlins در سیستم تعلیق این خودرو استفاده شده است. رینگ‌های ۱۸ اینچی این خودرو نیز تایرهای بدون آج میشلن روی خود دارند که این تایرهای چسبندگی بالایی در پیست مسابقه به ارمغان می‌آورند. سیستم ترمز این خودرو از برند برمبو است و کالیپرهای آن در محور جلو دارای شش پیستون و در محور عقب دارای چهار پیستون هستند. ابعاد دیسک‌های ترمز، ۱۳.۹ اینچ در محور جلو و ۱۳.۱ اینچ در محور عقب است.

آلپاین

پیشرانه‌ی این خودرو با نسخه‌ی خیابانی یکی است و از همان نمونه‌ی ۱.۸ لیتری چهارسیلندر توربو در این خودرو استفاده شده است؛ با این تفاوت که کامپیوتر پیشرانه برای کاربری مسابقه‌ای مورد بازنگری قرار گرفته است و ورودی هوا و سیستم اگزوز نیز با مدل جدیدی که کارایی بیشتری دارند تعویض شده‌اند. مجموعه‌ی این تغییرات سبب شده است که  قدرت تولیدی پیشرانه با ۱۸ اسب بخار افزایش به رقم ۲۷۰ اسب بخار برسد. انتقال نیرو توسط یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی سکوئنشال و یک دیفرانسیل لغزش محدود صورت می‌گیرد. وزن کلی این خودرو تنها ۱۰۵۰ کیلوگرم است.

آلپاین

اما کسانی که خواهان این خودرو هستند باید زودتر به خرید آن اقدام کنند؛ چون سازنده اعلام کرده است که برای سال ۲۰۱۸ تنها حدود ۲۰ دستگاه یا کمی بیشتر از این مدل تولید خواهد کرد. قیمت پایه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است بدون احتساب مالیات ۱۱۶ هزار دلار است که اگر بخواهید با آن در مسابقات آلپاین اروپا شرکت کنید باید ۲۳ هزار دلار دیگر نیز به این مبلغ اضافه کنید.

تولید اولین نسخه از آلپاین کاپ آغاز شده است که این مدل با نام A110 Premiere Edition تولید خواهد شد. چنین نسخه‌ای از آلپاین، در مدل خیابانی این خودرو نیز وجود داشت. A110 کاپ قرار است در اروپا و ژاپن به نمایش در بیاید؛ اما متأسفانه برنامه‌ای برای عرضه‌ی آن در بازار ایالات متحده وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات