خودروی مفهومی سوبارو ویزیو پرفورمنس معرفی شد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
محصول جدیدی در سبد تولیدات سوبارو دیده نمی‌شود؛ اما می‌توان امیدوار بود نسل بعد خودروهای محبوب WRX یا لگاسی، بر اساس مدل مفهومی ویزیو ساخته شوند.
تبلیغات

برند سوبارو، به‌عنوان خودروسازی باکیفیت و البته بی‌حاشیه در صنعت ژاپن مطرح است. در شرایطی که مدل‌های WRX و WRX STI، به ترتیب با قیمت‌های ۲۷ هزار دلار و ۳۷ هزار دلار، در گروه سدان‌های اسپرت ساخت ژاپن، شهرت جهانی دارند و حتی می‌توان یک ایمپرزا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخار و سیستم دو دیفرانسیل را به قیمت ۱۹ هزار دلار خریداری کرد، سوبارو اعلام کرده است تا سه سال دیگر، اقدام به معرفی نسل جدید ایمپرزا و WRX نخواهد کرد. این موضوع، اهمیت خودروی مفهومی ویزیو پرفرمنس (Viziv Performance) را افزایش می‌دهد؛ چرا که می‌تواند به‌عنوان الگوی طراحی نسل بعد محصولات چهاردر سوبارو مثل WRX و لگاسی، مطرح شود. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۶۳۰ میلی‌متر با عرض ۱۹۵۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۳۰ میلی‌متر است که با فاصله‌ی محورهای ۲۷۳۰ میلی‌متر ارائه می‌شود. چنین ابعادی، نشان می‌دهد که سوبارو به‌راحتی سرنشینان توجه بیشتری نشان داده و با افزایش عرض خودرو همراه فاصله‌ی محورها در مقایسه با محصولات فعلی، فضای کابین را بزرگ‌تر کرده است.

Subaru VIZIV Performance Concept

ظاهر ویزیو، یک سدان قدرتمند و تهاجمی را تداعی می‌کند که با قطعاتی از فیبر کربن در سپرها، گلگیرها، رکاب و کاپوت جلو، کاهش وزن را فراموش نکرده است. در نمای روبه‌رو، توجه ویژه‌ای به هدایت هوا برای پیشرانه‌ی بوکسر سوبارو شده است و هواکش مخصوصی هم روی درپوش موتور دیده می‌شود. طرح چراغ‌ها، بسیار آینده‌نگر و اسپرت به نظر می‌رسد، درحالی‌که با نور آبی در وسط و نوار LED سفید ارائه می‌شود. چنین خلاقیتی، در جلوپنجره هم به چشم می‌خورد و از LED برای درخشان جلوه دادن این قسمت، استفاده شده است. در مجموع، ظاهر اسپرت و جذابی در سوبارو ویزیو دیده می‌شود که حاصل قسمت‌های سیاه‌رنگ هدایت‌کننده‌ی هوا و حجم‌دهی هنرمندانه در اجزای بدنه است.

Subaru VIZIV Performance Concept

نمای جانبی ویزیو، چشم‌نواز به نظر می‌رسد. رینگ‌های ۲۰ اینچ با ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن، نه‌تنها با رنگ سیاه و هماهنگ با دیگر ادوات دیده می‌شوند، با هدف هدایت هوا به سمت کالیپرهای ترمز و خنک‌کاری کاسه چراخ، طراحی شده‌اند. همانند بسیاری دیگر مدل‌های مفهومی در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷، ویزیو هم با دوربین‌های کوچک جانبی به جای آینه‌ی بغل طراحی شده است. از سویی دیگر، دستگیره‌های در نیز، حذف شده‌اند و صرفا با لمس کاربر، باز می‌شوند. باتوجه به استقامت کمتر فیبر کربن خالص در مقایسه با بدنه‌ی فلزی و اهمیت استفاده از این آلیاژ در کاهش وزن، نقاطی از بدنه که اهمیت کمتری در بحث ایمنی دارند، مثل رکاب‌ها و قاب داخلی گلگیرها؛ از فیبر کربن سیاه‌رنگ ساخته‌ شده‌اند.

Subaru VIZIV Performance Concept

نمای پشت ویزیو، در عین زیبایی شباهت خاصی به خودروهای اسپرت مشهور دارد. شاید بتوان چراغ‌های عقب این مدل را، شبیه به استون مارتین ونکوئیش و حالت اگزوزها، در صندوق و لبه‌ی فیبر کربن روی کاپوت عقب را مشابه آلفا رومئو جولیا کوادریفوگلیو دانست؛ اما کپی‌برداری طراحان سوبارو از دیگران، بعید به نظر می‌رسد. سپر عقب، با هدایت‌کننده‌های هوا و اگزوزهای چهارگانه، حجیم و باابهت دیده می‌شود، درحالی که روی قاب گلگیرها نیز به موضوع هدایت هوا توجه شده است.

Subaru VIZIV Performance Concept

سوبارو، هنوز تصویری از نمای داخلی ویزیو منتشر نکرده است و البته، اطلاعاتی از نوع پیشرانه‌ی این خودرو مفهومی در دسترس نیست. یکی از رندرهای گرافیکی این خودرو، نمایشگری مستطیلی به‌صورت ایستاده در میان داشبورد خودرو را نشان می‌دهد که بی‌شباهت به نمونه‌های دیده‌شده در تسلا نیست. همچنین، روی شیشه‌ی جلو می‌توان دو دوربین کوچک را مشاهده کرد که نشانه‌ی جایگاه ویژه برای فناوری خودران و ایمنی اختصاصی سوبارو موسوم به آی‌سایت (EyeSight) است. فناوری آی‌سایت که امروزه در مدل‌های فول‌آپشن سوبارو مثل لگاسی و فارستر دیده می‌شود، چهار توانایی مهم شامل هشدار جلوگیری از برخورد، ترمز خودکار، کاهش و افزایش هوشمند سرعت خودرو هنگام حرکت با کروز کنترل و هشدار خروج از خط (لاین) را تأمین می‌کند.

Subaru VIZIV Performance Concept

درحالی که سبک طراحی خودروی مفهومی ویزیو، آینده‌نگر و فراتر از خط تولیدهای امروزی به نظر می‌رسد، باید به این نکته توجه داشت که نسل سوم سوبارو WRX و ایمپرزا در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴، شباهتی به طرح مفهومی WRX سال ۲۰۱۳ نداشتند؛ اما نسل چهارم این خودرو که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، کاملا براساس همان مدل مفهومی و متفاوت از نسل قبل؛ به تولید رسید.

Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
Subaru VIZIV Performance Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات