ایران خودرو و تولید ۸۱۵ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۲۵

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ایران خودرو از برنامه‌ی خود برای تولید ۸۱۵ هزار دستگاه خودروی جدید مبتنی بر پلتفرم جدید این شرکت تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.
تبلیغات

حسین نجاری، مدیرعامل ساپکو، در نشست مشترک سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو از عرضه‌ی اولین خودروی مبتنی بر این پلتفرم جدید تا سال ۲۰۲۰ خبر داد و اعلام کرد:

تا سال ۲۰۲۰ اولین محصول از پلتفرم جدید ایران خودرو که خودرویی سدان خواهد بود؛ تولید و عرضه خواهد شد. ما به دنبال تولید خودروهای برقی و هیبریدی با همکاری شرکت‌ها و سازندگان خارجی و داخلی نیز هستیم و امیدواریم در آینده‌ی نه‌چندان دور اولین محصول هیبریدی ساخت داخل را به بازار عرضه کنیم.

نجاری با اعلام این مطلب که برنامه‌ی تولید خودروهای جدید براساس پلتفرم جدید این شرکت شامل تمام مراحل از آغاز کار یعنی ارائه‌ی مدل مفهومی تا پایان کار و تولید و عرضه‌ی آن تماما در ایران خودرو انجام خواهد شد؛ افزود:

تاکنون ۴ مدل خودروی جدید در کلاس خودروهای سدان، هاچ‌بک، کراس‌اور و وانت در این پروژه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است. در این طرح مهم صنعت خودروسازی کشور، از همکاری بسیاری ار سازندگان جهانی بهره‌مند خواهیم شد؛ این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های ما، در اجرای این پروژه بیش از ۶۰۰ تولیدکننده و سازنده‌ی داخلی نیز با ما همکاری خواهند کرد.

مدیرعامل ساپکو از پیش‌بینی ایران خودرو جهت تولید ۸۱۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی، هیبریدی و دوگانه‌سوز در قالب این پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اولین محصول تولیدی این پروژه در کلاس سدان (صندوق‌دار) تا سال ۲۰۲۰ تولید و رونمایی شود. نجاری درباره‌ی قیمت احتمالی این خودرو گفت:

میانگین قیمت خودروی سدان مورد نظر ۱۵ هزار دلار خواهد بود. در این طرح جدید به دنبال صادرات ۳۰ درصدی و همچنین داخلی‌سازی ۷۰ درصدی خودروهای این پروژه هستیم.

در ادامه این جلسه حامدی، مدیر توسعه‌ی پلتفرم جدید ایران خودرو نیز از برنامه‌ریزی این شرکت جهت تولید ۸۱۵ هزار دستگاه خودروی جدید در بازه‌ی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ خبر داد. وی در این زمینه افزود:

تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۸۱۵ هزار دستگاه خودروی جدید تولید کنیم. البته ۳۰ درصد این میزان با هدف صادرات تولید خواهد شد. اولین محصول ما خودروی سدان خواهد بود و به دنبال آن خودروهای کلاس هاچ‌بک و کراس‌اور را برای تولید در دستور کار قرار خواهیم داد. در پایان نیز تولید وانت‌های سبک در دستور کار قرار دارد.

حامدی از شرکت پنین فارینا به‌عنوان طراح بدنه‌ی محصولات این پلتفرم نام برد و اعلام کرد که در بخش طراحی و توسعه‌ پیشرانه نیز شرکت ماهله به‌عنوان همکار اصلی برگزیده شده است. همچنین شرکت هیوندای پاورتک وظیفه‌ی تولید و تأمین جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک برای این خودروها را بر عهده خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات