طراح مک‌لارن F1 به دنبال تأسیس خودروسازی مستقل

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوردون موری، طراح ارشد ابرخودروی مک‌لارن F1، به‌زودی شرکت خودروسازی مستقل خود را راه‌اندازی می‌کند.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات منتشرشده، شرکت خودروسازی گوردون موری (Gordon Murray Automotive)، خودروهای تولید محدود با طراحی خلاقانه تولید خواهد کرد. اولین محصول این شرکت در تاریخ ۱۲ آبان سال جاری و در جریان جشن ۵۰ سالگی خدمات گوردون موری، رونمایی خواهد شد.

گوردون موری

اولین مدل این شرکت، از پلتفرم آی‌استریم (iStream) استفاده می‌کند؛ این پلتفرم به‌منظور ایجاد یک ساختار مستحکم و سبک‌وزن با قابلیت به‌کارگیری و تولید ارزان‌قیمت و سریع در صنعت خودروسازی و محصولات شرکت‌های بزرگ، طراحی شده است. پلتفرم آی‌استریم، تاکنون در مدل‌هایی چون خودروی شهری T25 گوردون موری و خودوری مفهومی اسپرتز راید (Sports Ride) یاماها، استفاده شده است.

شرکت خودروسازی گوردون موری علاوه بر محصولات تولید محدود خود، قابلیت طراحی و ساخت مدل‌های تولید محدود برای شرکت‌های دیگر هم خواهد داشت. در حال حاضر از مشتری‌های آینده‌ی این شرکت اطلاعاتی منتشر نشده است. پروفسور موری می‌گوید:

با ورود مستقل به صنعت خودروسازی، قابلیت‌های گروه ما گسترده تر خواهد شد. با رونمایی از اولین محصولمان، بازگشت این گروه به اصول طراحی و مهندسی خودرو که مک‌لارن F1 را یک افسانه کرد، نشان خواهیم داد.
گوردون موری

اولین مدل از شرکت خودروسازی گوردون موری، در جشن ۵۰ سالگی قدردانی از خدمات موری در صنعت خودروسازی رونمایی خواهد شد. برای اولین بار، تمام خودروهایی که پروفسور موری در طی این سال‌ها در طراحی و ساخت آن‌ها نقش داشته است، زیر یک سقف گردهم می‌آیندو مسلما یکی از این خودروها، مک‌لارن F1 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات