فورد موستانگ GT با پکیج جدید معرفی شد

سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دومین پکیج بهینه‌سازی عملکرد فورد موستانگ GT مدل ۲۰۱۸، این خودروی آمریکایی را غرق دنیای مهندسی آیرودینامیک می‌کند.
تبلیغات

عاشقان دنیای خودرو، بخصوص خودروهای عضلانی آمریکایی، از هر تغییر ریز و درشت در موستانگ که موجب بهبود عملکرد آن شود، استقبال می‌کنند. تیم مهندسی موستانگ، با معرفی پکیج بهینه‌سازی عملکرد نسخه‌ی دو (Performance Pack Level 2)، موستانگ GT مدل ۲۰۱۸ را  بهتر از همیشه می‌کند.

تام بارنس، مدیر تیم مهندسی موستانگ، می‌گوید:

چیزی که باعث تلاش تیم و پیشبرد این پروژه می‌شود، اشتیاق به ساخت یک خودروی ویژه است که اعضای تیم، خارج از ساعت کار قانونی خود هم روی این پروژه کار می‌کنند.
فورد موستانگ GT 2018

جمعی از متخصصان باتجربه

با مدیریت چانسی ایگلستون، مهندس بخش طراحی تایر و رینگ، رینگ‌های ۱۹ اینچی زیبا و مخصوص برای عملکرد بهتر در هندلینگ و فرمان‌دهی موستانگ ساخته شده است. مسئولیت طراحی اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب، بر عهده‌ی جاناتان جیسک، متخصص آیرودینامیک که پیش از این در ناسا کار می‌کرد، گذاشته شد. جیمی کالن، مسئول ارشد بخش توسعه‌ی دینامیک خودرو در شرکت فورد، مدیریت تست موستانگ را در اختیار داشت تا نهایت عملکرد موستانگ در هندلینگ، ترمز و حساسیت فرمان تضمین شود. کالن می‌گوید:

این خودرو خواستار نهایت سرعت است؛ حساسیت و پاسخ‌دهی بسیار بالا است و هیچوقت چسبندگی آن به جاده کم نمی‌شود.
فورد موستانگ GT 2018

نهایت تیونینگ

پکیج بهینه‌سازی عملکرد نسخه دوم، تمام موارد نسخه اول را به همراه دارد. این پکیج شامل این موارد است: شاسی مخصوص و تیونینگ ویژه‌ی ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و سیستم کمکی فرمان‌دهی جدید، لنت‌های ترمز ۶ پیستونی برند برمبو با روتورهای بزرگ‌تر، میله‌ی حفاظتی K شکل، رادیاتور بزرگ‌تر، محافظ استارت نقره‌ای رنگ و دیفرانسیل برند تورسن با نسبت اکسل ۳.۷۳.

فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018

ارتفاع کمتر، اسپلیتر جلو و اسپویلر عقب بازطراحی شده، تایرهای بزرگ برند میشلن که به دور رینگ‌های زیبای ۱۹ اینچی قرار گرفته‌اند، از جمله موارد جدید در این پکیج هستند. تایرهای موجود در این پک نسبت به پک اول، ۱.۵ اینچ عریض‌تر هستند که علاوه بر ایجاد چسبندگی بهتر، با شاسی تیونینگ‌شده هماهنگ شده‌اند تا موستانگ حدود ۱.۳۰ سانتی‌متر کاهش ارتفاع داشته باشد. این پکیج فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی در دسترس خواهد بود.

دمپرهای سفارشی و تیونینگ‌شده‌ی برند مگن‌راید (MagneRide) به همراه تنظیم فرمان‌دهی سریع‌‎تر، زمان پاسخ‌دهی فرمان را کاهش داده است. از دیگر بهینه‌سازی‌های موجود پکیج دوم، می‌توان به سخت‌تر شدن ۶۷ درصدی میله‌ی تعادل عقب و ۱۲ درصدی میله‌ی تعادل جلو، سخت‌تر شدن ۲۰ درصدی کمک‌فنرهای جلو و ۱۳ درصدی کمک‌فنرهای عقب اشاره کرد که روی‌هم‌رفته، سواری با ثبات‌تر در پیچ‌ها و کاهش چرخش بدنه را ممکن کرده است.

فورد موستانگ GT 2018

درخشش جادوی آیرودینامیک

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این پکیج در بهینه‌سازی عملکرد کلی موستانگ، بخش آیرودینامیک است؛ برای این منظور، اسپویلر عقب بازطراحی و اسپلیتر جلو بزرگ‌تر شد.

جیسک با اشاره به اینکه تیم مهندسی این پروژه با هدف ساخت خودروی رؤیایی خود، روی این پکیج کار می‌کرد، گفت:

هدف ما یک خودروی خشن و بی‌رحم بود؛ دقیقا زدیم به هدف.
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018

با مبنا قرار دادن اسپلیتر مدل ویژه‌ی موستانگ باس 302 لاگونا سکا، تیم مهندسی آیرودینامیک، بخش‌های جانبی اسپلیتر جلو را تا ۷.۶ سانتی‌متر بزرگ‌تر کرد. حاصل این‌کار، افزایش نیروی رو به پایین تا ۱۱ کیلوگرم در سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش چسبندگی خارق‌العاده در موستانگ جی‌تی شد. برای ایجاد تعادل در نیروی رو به پایین، اسپویلر عقب بازطراحی شد. برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت طراحی و همچنین آزمون و خطای بخش آیرودینامیک، قطعاتی چون اسپویلر عقب، با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید شدند.

دیگر تزئینات بدنه‌ی انحصاری این پکیج را می‌توان در رنگ سیاه کارشده در اسپلیتر و اسپویلر و رینگ‌های ۱۰ پره‌ی جدید خلاصه کرد. آپشن صندلی‌های برند ریکارو با روکش چرمی و پارچه‌ای نیز در دسترس است.

حاصل تلاش این تیم متخصص، هم‌اکنون برای پیش‌خرید آماده است؛ فورد موستانگ جی‌تی مدل ۲۰۱۸ به همراه پکیج بهینه‌سازی عملکرد نسخه‌ی دوم، در بهار سال آینده در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
فورد موستانگ GT 2018
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات