نسل دوم آئودی A7 معرفی شد؛ زبان طراحی جدید و مملو از تکنولوژی‌های پیشرفته

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
آئودی پس از رونمایی از نسل جدید سدان لوکس A8، اکنون مدل ۲۰۱۹ سدان کوپه‌ی A7 را با زبان طراحی جدید خود معرفی کرد.
تبلیغات

خودروسازان آلمان در توسعه‌ی سبک‌ و کلاس‌های جدید خودرویی همواره از پیشروان بوده‌اند. اما آئودی با این که کلاس سدان‌های کوپه را برای اولین بار معرفی نکرده است، با این حال این شرکت مطرح آلمانی به خوبی کلاس خودرویی مذکور را به کمال رسانده است. آئودی A7 برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد تا در کنار حفظ خصیصه‌ی لوکس برادر بزرگ‌تر خود، رفتار اسپرت‌تری داشته باشد. A7 را می‌توان قدرتمند‌ترین رقیب مرسدس بنز CLS (سردمدار کلاس سدان کوپ) دانست. البته نباید از بی‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریسمو نیز غافل ماند که به زودی با نسل جدید آن معرفی خواهد شد. 

آئودی A7 / AUDI A7

همانند A8 مدل ۲۰۱۹، نسل دوم A7 نیز از زبان طراحی جدید آئودی بهره‌ی زیادی برده است که می‌توان به جلوپنجره‌ی شش‌وجهی و بزرگ و چراغ عقب سرتاسری و LED آن اشاره کرد. تغییرات انجام گرفته در جلوپنجره‌ی خودرو باعث شده است تا اکنون ظاهر تهاجمی‌تری به آن بخشیده شود. مجموعه‌ی چراغ عقب این خودرو قادر به نمایش انیمیشن‌های متفاوت و فوق‌العاده زیبایی است که به خوبی سایر خودروها را از شرایط و وضعیت A7 مطلع خواهد کرد. خریداران نسل جدید A7 قادر به سفارش رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز خواهند بود. بال انتهایی خودروی جدید آئودی نیز به صورت خودکار در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باز می‌شود تا به پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک کند. 

آئودی A7 / AUDI A7

در بخش کابین A7 نیز شاهد شباهت‌های زیاد آن به A8 هستیم. دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ و ۸.۶ اینچی لمسی در بخش میانی کنسول در کنار استفاده از یک نمونه‌ی ۱۲.۳ اینچی با نام کابین مجازی، به جای نشان‌دهنده‌های سنتی سرعت و دور‌موتور خودرو، فضای داخلی A7 را متفاوت از رقبای خود می‌کند و فناوری‌های پیشرفته‌ی آن را به خوبی به سرنشینان القا می‌کند. فرمان سه‌شاخه‌ی A7 یکی از تفاوت‌های آن نسبت به نمونه‌ی لوکس‌تر و دوشاخه‌ی به کار رفته در A8 است که هدف از استفاده‌ی آن القای بیشتر حس لوکس بودن خودرو است. 

آئودی A7 / AUDI A7

برای افزایش راحتی سرنشینان، آئودی در A7 مدل ۲۰۱۹ از صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم در جهات مختلف و مجهز به گرم‌کن، سرد‌کن و ماساژور استفاده کرده است. این خودرو در دو نوع چهار و پنج صندلی به فروش می‌رسد. سیستم‌های هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی پیشرفته‌ی بنگ اند الفسن، چرم والکونا، قابلیت اعمال تنظیمات با دستورات صوتی و تغییر نورپردازی کابین، باعث شده‌اند تا A7 خود را خودرویی کاملا لوکس به سرنشینان معرفی کند.

آئودی A7 / AUDI A7

آئودی با معرفی A8 توانایی‌های خود در توسعه و کاربرد فناوری‌های پیشرفته کمکی راننده را به رخ رقبای خود کشید و اکنون A7 نیز به بازه‌ی گسترده‌ای از این سیستم‌های پیشرفته مجهز شده است. آئودی کانکت (Audi Connect) بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای را تجربه کرده است تا اکنون امکان اتصال و ارسال اطلاعات مختلفی اعم از وضعیت اضطراری سرنشینان و بروز تصادف به مراکز درمانی و سایر خودروها را داشته باشد. سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر نیز با سیستم کمکی رانندگی ترکیب شده است تا امکان فرمان‌دهی و نگه داشتن خودرو در لاین مربوطه را فراهم کنند. البته سیستم کمکی و رانندگی خودکار در ترافیک موجود در A8، متاسفانه در A7 ارایه نخواهد شد. به لطف کاربرد دوربین و سنسورهای متعددی در A7، این خودرو قادر به ورود و خروج از پارکینگ در کنار بررسی نقاط کور جهت اطلاع از شرایط خودروهای در حال تردد است.

آئودی A7 / AUDI A7

آئودی در نسل جدید سدان کوپه‌ی A7 از پیشرانه‌ی ۳ لیتری و ۶ سیلندر توربوشارژ شده‌ای بهره می‌برد که توانایی تولید ۳۴۰ اسب بخار توان در کنار ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را به ارمغان می‌آورد. جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته و دوکلاچه نیز وظیفه ی انتقال توان تولیدی در این خودرو را برعهده خواهد داشت. بدین ترتیب نسخه‌ی استاندارد A7 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت به تنهای ۵.۳ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.  نسخه‌های قدرتمند‌تر این خودرو نیز با نام‌های S7 و RS 7 طی سال‌های آینده و با پیشرانه‌های حجیم و توانمند‌تر به بازار عرضه خواهد شد.

همانند سدان لوکس A8، آئودی A7 نیز از سیستم برق ۴۸ ولتی و بازیافت انرژی جنبشی نیز بهره می‌برد تا در کنار جذب نیرو‌های در حال اتلاف و ذخیره‌ی آن‌ها در باتری‌های لیتیون یونی خودرو، A7 قادر به حرکت با سرعت ۵۴ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بدون نیاز به پیشرانه‌ی بنزینی باشد. سیستم جدید استارت/استاپ خودرو نیز اکنون تا سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت فعالیت می‌کند و در صورت عدم نیاز راننده به توان یا وجود خودرو در برابر A7، پیشرانه را خاموش می‌کند و با حرکت خودروی جلویی پیشرانه مجددا روشن شده و به شرایط کاری باز می‌گردد.

آئودی A7 / AUDI A7

آئودی A7 مدل ۲۰۱۹ با سیستم تعلیق جدید و پیشرفته‌ای در کنار سیستم چهارچرخ فرمان‌‌پذیر همراه شده است. این موضوع باعث شده است تا شاهد کاهش فضای مورد نیاز برای گردش خودرو و افزایش فرمان‌پذیری باشیم. آئودی امکان سفارش A7 با سیستم تعلیق مختلفی را فراهم کرده است. خریداران می‌توانند بین نمونه‌ی استاندارد مجهز به فنر‌های فلزی استاندارد، سیستم تعلیق اسپرت با کاهش ارتفاع یک سانتی‌متری خودرو، نمونه‌ی مجهز به دمپرهای الکترونیکی با قابلیت تنظیم میزان سفتی با توجه به شرایط جاده و سیستم تعلیق پیشرفته‌ی بادی با قابلیت تغییر ارتفاع خودرو، نمونه‌ی مورد نظر خود را سفارش دهند. امکان سفارش دیفرانسل اسپرت نیز در A7 موجود است تا با تقسیم نیروی مناسب میان چهارچرخ خودرو، فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای را فراهم کند. 

آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7
آئودی A7 / AUDI A7

تولید آئودی A7 مدل ۲۰۱۹ در کارخانه‌ی نکرسلم این شرکت در آلمان انجام خواهد شد . اولین نمونه‌های تولیدی نیز از اوایل سال ۲۰۱۸ از خط تولید خارج و به نمایندگی‌های فروش آئودی روانه خواهند شد. خودروی جدید آئودی با قیمت پایه‌ی ۶۸ هزار دلار به فروش خواهد رسید

نظر شما در رابطه با نسل جدید آئودی A7 چیست؟ آیا آن را برتر از مرسدس بنز CLS و ‌بی‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریسمو می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات