انصراف سئات از سرمایه‌گذاری در صنعت خودروی ایران

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی سئات اسپانیا اعلام کرد از ورود به بازار خودروی ایران منصرف شده و به دنبال بازارهای هدف دیگری است.
تبلیغات

سخنگوی شرکت خودروسازی سئات که واحد فرعی و اسپانیایی فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود؛ در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که این شرکت دیگر به دنبال بررسی شرایط ورود به بازار خودروی ایران نیست و در عوض باید روی رشد بازار خود در بازارهای اروپا و سایر مناطق تمرکز کند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تصمیم شرکت سئات در پی سخنرانی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تغییر سیاست در قبال ایران است؛ اذعان داشت:

تصمیم عدم ورود ما به بازار خودروی ایران ربطی به سخنرانی و اظهارات اخیر ترامپ ندارد. دلیل این اقدام آن است که در حال حاضر شرکت سئات نیازمند متمرکز ساختن تلاش‌های خود در بزرگ‌ترین بازارهای اروپا مانند ایتالیا، فرانسه و مناطقی از قبیل شمال آفریقا یا آمریکای لاتین است که همچنان پتانسیل رشد بالایی دارند.

این درحالی است که اوایل سال جاری، مدیرعامل شرکت سئات اعلام کرده بود به درخواست دولت اسپانیا مبنی بر بررسی شرایط و فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران پاسخ مثبت داده و این شرکت در حال بررسی امکان ورود و سرمایه‌گذاری در بازار خودروی ایران است.

سیات ایبیزا 2018  Seat ibiza

سئات ایبیزا

شرکت سئات پس از حدود یک دهه، سال جاری میلادی به سوددهی رسیده است و اکنون به دنبال راه‌هایی جهت تقویت روند ترمیم از طریق توسعه بازارهای هدف خود در کشورهای غیر اروپایی است. در همین حال، سخنگوی شرکت فولگس واگن آلمان در مقر این شرکت در شهر وولفسبورگ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و گفت این شرکت همچنان در حال بررسی تحولات ایران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات