لغو ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور کشور از آغاز مجدد شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی خبر داد.
تبلیغات

سرهنگ روحی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا، اعلام کرد مشکل شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف داخلی حل شده است. وی در این زمینه افزود:

هیئت دولت در تاریخ ۱۶ مهرماه مصوبه‌ی پیشین خود مبنی بر لزوم اسقاط خودرو به ازای تولید خودروهای پرمصرف داخلی توسط خودروسازان را اصلاح کرد و از امروز این مصوبه جدید به پلیس راهور کشور ابلاغ شد. بر این اساس شماره‌گذاری خودروهای با مصرف سوخت بیش از ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر که از تاریخ ۲۰ شهریور متوقف شده بود؛ به روال قبل باز می‌گردد و این خودروها شماره‌گذاری خواهند شد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با اشاره به مصوبه پیشین هیئت دولت مورخ ۲۴ مرداد مبنی بر اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای تولید یک خودرو صفر کیلومتر با مصرف سوخت بیش ۸.۵ لیتر، اقدام پلیس به توقف شماره‌گذاری ۹ خودرو را که شامل شرایط اسقاط خودرو بود، کاملا قانونی و بر اساس مصوبه دولت خواند و اعلام کرد:

از امروز مجددا تمامی خودروهای داخلی شماره‌گذاری خواهند شد و خودروسازان داخلی از الزام اسقاط خودروهای فرسوده برای محصولات پرمصرف خود مستثنا شدند.

 بر اساس مصوبه ۲۴ مرداد هیئت دولت، پلیس پلاک‌گذاری ۹ خودروی تیگو ۵، آریزو ۵، ام وی‌ام (مدیران خودرو) X33، جک S5، لیفان 820 (کرمان موتور)، سوزوکی گرند ویتارا، هایما S7 (ایران خودرو) و BYD S6 (کارمانیا) را منوط به اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای شماره‌گذاری هر خودروی صفر کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات