وزیر صنعت: شرایط جدید ثبت سفارش خودرو به هیئت وزیران ارسال شد

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارسال شرایط جدید ثبت سفارش خودروهای وارداتی به هیئت دولت جهت بررسی و تصویب آن خبر داد.
تبلیغات

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز و در حاشیه‌ی مراسم روز ملی استاندارد از ارسال اصلاحیه‌ی قانون واردات خودرو به هیئت دولت جهت تصویب خبر داد. وی در پاسخ به برنامه‌ی این وزارتخانه جهت ساماندهی خودروهای وارداتی و ثبت سفارش خودرو، اظهار داشت:

تغییرات مربوط به ثبت سفارش خودرو بر اساس اصلاحیه‌ی مورد نظر به کمیسیون زیربنایی هیئت دولت ارسال شده است و به‌زودی این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصویب خواهد شد.
واردات خودرو

این در حالی است که وعده‌ی باز شدن سامانه‌ی ثبت سفارش خودرو چندین بار توسط مسئولین وزارت صنعت داده شده؛ اما تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. از چهارم تیر سال جاری، وزارت صنعت سامانه‌ی ثبت سفارش خودرو را از دسترس خارج کرد و همین امر موجب ایجاد نابسامانی در بازار خودروهای وارداتی شد. از طرفی واردکنندگان خودرو در ترخیص خودروهای خود دچار مشکل شده‌اند و از طرف دیگر مردمی که این خودروها را پیش‌خرید کرده‌اند، امکان تحویل خودروها را ندارند. در این شرایط در بازار خودروهای خارجی، شاهد رشد غیر منطقی قیمت‌ها بودیم؛ تا جایی که قیمت خودروهای خارجی به‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان افزایش داشته است. همچنین برخی از سودجویان از عرضه‌ی خودروهای وارداتی به بازار خودداری کرده و باعث ایجاد نابسامانی بیشتر در این بازار شده‌اند.

باید منتظر ماند و دید چه زمانی قانون جدید واردات خودرو به تصویب هیئت دولت می‌رسد و جهت اجرایی‌ شدن به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات