توقف زودهنگام تولید پراید به تعویق افتاد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سایپا اعلام کرد با توجه به مخالف نهادهای بالادستی نسبت به توقف زودهنگام پراید و برخلاف میل باطنی، مجبور به ادامه‌ی تولید پراید تا سال آینده شده است.
تبلیغات

مدتی پیش بود که در خبری از زومیت اعلام کردیم سایپا برای آخرین بار، خودروی پراید را با شرایط ویژه پیش‌فروش کرده است و پس از آن تولید این خودرو متوقف خواهد شد. اما به نظر می‌رسد پروژه‌ی توقف زودهنگام پراید پیش از مهلت مقرر از سوی سازمان استاندارد به دلیل مخالفت نهادهای بالادستی فعلا منتفی شده است. رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب که شرکت متبوعش قصد داشت پراید را زودتر از دی‌ماه ۹۷ و موعد مقرر از سوی سازمان استاندارد متوقف کند، افزود:

در همین راستا و با هدف خروج زودهنگام پراید از چرخه‌ی تولید، طرح پیش‌فروش ویژه‌ی خودروی پراید را برنامه‌ریزی کردیم؛ اما به دلیل برخی مخالفت‌ها، مجبور شدیم از این طرح صرف‌نظر کنیم.

به گفته‌ی معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گروه سایپا خواسته‌اند پیش از کنار گذاشتن خودروی پراید، ابتدا جانشینی مناسب برای آن در نظر بگیرد. لذا شرکت سایپا طرح ویژه‌ی فروش پراید را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. اظهارات تقی‌زاده در حالی از عوامل بیرونی به عنوان دلیل ادامه تولید پراید سخن به میان می‌آورد که پیش‌تر از قول وی گفته شده بود «طرح توقف تولید پراید منتفی شده است.»

پراید

با این حال وی همچنان تأکید می‌کند در صورتی که پراید قادر به پاس کردن استانداردهای جدید و ۸۵‌-گانه‌ی مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو نباشد؛ در تاریخ مقرر یعنی ابتدای دی‌ماه ۹۷، برای همیشه کنار گذاشته خواهد شد.

مدتی پیش سازمان استاندارد اعلام کرد که استانداردهای خودرویی طی سه مرحله از ۵۵ به ۸۵ مورد ارتقاء یافته است و خودروهایی که نتوانند تا انتهای آذرماه سال ۹۷ به این استانداردها مجهز شوند، مجوز تولید از ابتدای دی‌ماه ۹۷ نخواهند داشت.

طبق شنیده‌ها خودروسازان تاکنون نسبت به توقف تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ چراغ سبز نشان داده‌اند و با توجه به عدم توانایی این خودروها در پاس کردن استانداردهای جدید، به احتمال فراوان از ابتدای زمستان سال آینده مجوز ادامه‌ی تولید برای آن‌ها صادر نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات