فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت پراترا که به عنوان بهترین سازنده‌ی اتوبوس‌های الکتریکی دنیا شناخته می‌شود، با استفاده از سیستم محرکه جدید دوپاور، کارایی خود را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

اتوبوس‌های الکتریکی پراترا (Proterra) از دو سال پیش به نمایش درآمدند و در طی این مدت بسیار تأثیرگذار ظاهر شدند. هنگامی که اتوبوس کاتالیست E2 max پراترا ماه گذشته آزمایش شد، رکورد جدیدی برای وسایل نقلیه الکتریکی ثبت کرد. یکی از رکوردهای این برند، شامل حرکت تا مسافت ۱۱۰۱ مایل (۱۷۷۲ کیلومتر) با یک بار شارژ بود. پراترا در حال حاضر یک سیستم محرکه دو موتوره جدید، معرفی کرده است که گفته می‌شود قدرت و بهره‌وری اتوبوس‌های مجهز به باتری الکتریکی را افزایش می‌دهد.

پروترا کاتالیست

این شرکت، تأیید کرده که سیستم محرکه اتوبوس در رکورد ماه گذشته، پیشرانه‌ی جدید دوپاور (DuoPower) بوده است که ادعا می‌کند پیشرانه‌ی کاتالیست را پنج برابر کارآمدتر از یک اتوبوس دیزلی استاندارد و ۲۰ درصد کارآمدتر از سیستم محرکه استاندارد پراترا می‌کند.

پروترا کاتالیست

با اضافه شدن دو موتور الکتریکی به قدرت ۵۱۰ اسب بخار (۳۷۵ کیلو وات)، سیستم محرکه دوپاور در اتوبوس کاتالیست می‌تواند سرعت‌گیری از صفر تا ۲۰ مایل بر ساعت (۰ تا ۳۲ کیلومتر بر ساعت) را در ۴.۵ ثانیه انجام دهد و حتی تا ۲۶ درصد هم در سطوح شیب‌دار کارایی حرکتی بالاتری نسبت به دیگر اتوبوس‌ها داشته باشد. پراترا ادعا می‌کند که اتوبوس مجهز به پیشرانه‌ی دوپاور، دو برابر قدرتمندتر از یک اتوبوس استاندارد دیزلی عمل می‌کند.

این سیستم محرکه جدید همچنین اتوبوس را با بهره‌وری  ۲۶.۱ مایل بر گالن الکتریکی (MPGe)  و محدوده اسمی ۴۲۶ مایل (۶۶۰ کیلومتر) مجهز می‌کند که همان‌طور که این شرکت اشاره می‌کند، به آسانی می‌تواند فاصله‌ی بسیاری از جاده‌های حمل و نقل آمریکای شمالی را پوشش دهد. 

MPGe یا مایل بر گالن معادل یا مایل بر گالن الکتریکی (miles per gallon equivalent)، شاخصی است که اداره حفاظت محیط زیست ایالات متحده از آن برای معادل‌سازی و مقایسه‌ی کارایی خودروهای الکتریکی با خودروهای معمولی بنزینی استفاده می‌کند. در این شاخص، هزینه‎ی مربوط به برق برای شارژ باتری‌ها با قیمت سوخت در آمریکا معادل‌سازی می‎شود. به عنوان مثال در خودروی نیسان لیف مدل ۲۰۱۲ با شاخص  ۱۰۰ مایل بر گالن الکتریکی (100MPGe)، حدود ۳۴ کیلووات ساعت انرژی برای حرکت خودرو تا مسافت  ۱۰۰ مایل لازم خواهد بود که با توجه به متوسط قیمت برق در امریکا، معادل ۴ دلار  است. برای اتوبوس پراترا با شاخص ۲۶.۱ مایل بر گالن الکتریکی (26.1MPGe)، حدود ۱۲۹ کیلووات انرژی برای حرکت در مسافت ۱۰۰ مایل مصرف خواهد شد که ۱۵.۵ دلار هزینه دارد.

پروترا کاتالیست

دستری پولارد، رئیس گروه عملیات حمل و نقل شهر پارک سیتی آمریکا، می‌گوید:

سیستم محرکه دوپاور پراترا مسیرها و فرصت‌های جدیدی به روی ما باز می‌کند. با توجه به مسیر کوهستانی ۳۲ مایلی (۵۱ کیلومتری) پر از تپه بین دو شهر، جاده‌ی ارتباطی بین سالت لیک سیتی و پارک سیتی در بزرگراه بین ایالتی ۸۰ از طریق پارلی کانیون مسیر مهمی برای ما است. در حال حاضر با سیستم محرکه جدید دوپاور، این مسیر با اتوبوس‌های الکتریکی نیز قابل دستیابی است. ما واقعا تحت تأثیر اتوبوس پراترا کاتالیست قرار گرفته‌ایم که می‌تواند به خوبی جاده‌های کوهستانی را پشت سر بگذارند و با خوشحالی می‌توانیم عملکرد پیشرفته‌ای ارائه دهیم به طوری که کیفیت هوا نیز در شهر پارک سیتی حفظ شود.
پروترا کاتالیست
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات