حذف تیم ایران در آغاز مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا با حذف زود هنگام تیم غزال ۴ به عنوان نماینده ایران به دلیل عدم دریافت امتیاز فنی لازم، آغاز به کار کرد.
تبلیغات

مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی ۲۰۱۷ با هدف تشویق به استفاده از انرژی خورشید در حمل و نقل آینده جهان از روز گذشته در استرالیا آغاز شده است. در این رقابت‌ها بیش از ۴۰ خودروی خورشیدی ساخته محققینی از دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف سراسر جهان به رقابت می‌پردازند. این خودروها مسافتی ۳۰۰۰ هزار کیلومتری حد فاصل شهرهای داروین در شمال و آدلاید در جنوب این کشور پهناور را طی خواهند کرد. در این مسابقات تنها خودروهایی که قوانین فنی مسابقات را رعایت کرده و حداقل‌های ایمنی حرکت در جاده را دارا باشند؛ اجازه حضور در مسابقه را دریافت و فرصت دارند تا در مدت ۶ روز مسافت تعیین شده را طی و به خط پایان برسند.

world solar challenge

مسابقات خودروهای خورشیدی هر دو سال یک‌بار و با هدف تشویق و افزایش تحقیقات در حوزه تولید خودروهای با سوخت پاک خورشیدی برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این مسابقات امیدوارند با معطوف کردن توجه جهانیان و به خصوص خودروساز برتر جهانی به این موضوع، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای خورشیدی ترقیب کنند. بسیاری از شرکت‌های صنعتی در این دوره حامی این مسابقات بودند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت نوپا و موفق تسلا موتورز اشاره کرد.

world solar challenge

مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا در سه کلاس مختلف برگزار می شود. در کلاس ماجراجویی (Adventure) خودروهای سه چرخ تک سرنشین به عنوان ساده‌ترین نوع طراحی قرار می‌گیرند. در کلاس دوم یعنی چالشی (Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم یعنی کروزر (Cruiser) خودروهای چهار چرخ با ظرفیت بیش از ۲ سرنشین قرار دارند که ظاهر این خودروها به خودروهای صنعتی و شهری بسیار شبیه است.

world solar challenge

تیم‌های مختلفی  مانند هاوین، غزال ۲ و غزال ۳ به نمایندگی از کشورمان طی سال‌های اخیر در مسابقات خودروهای خورشیدی حضور داشته‌اند. امسال نیز تیم غزال ۴ از دانشگاه تهران به نمایندگی از ایران عازم مسابقات استرالیا شده است که متاسفانه به دلیل عدم کسب جواز فنی حضور در مسابقات، از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. به جز تیم ایران ۲ تیم دیگر نیز در تست‌های اولیه امتیاز لازم برای حضور در رقابت‌ها را کسب نکردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات