پلتفرم جنرال موتورز، برای خودروهای برقی و خودران نظامی

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
.جنرال موتورز از ساخت پلتفرم جدید خود، برای خودروهای نظامی خبر داد؛ این پلتفرم مجهز به قابلیت‌های خودران خواهد بود و می‌تواند با بدنه‌های گوناگون سازگار شود
تبلیغات

شرکت جنرال موتورز، در حال ساختن یک پلتفرم جدید برای خودروی‌های برقی با قابلیت کاربری خودران است. این پلتفرم در آینده، قابلیت استفاده در انواع کامیون‌های تجاری، کامیون‌های سبک، متوسط و خودروهای نظامی را خواهد داشت.

پلتفرم SURUS جنرال موتورز

پلتفرم سوروس (SURUS)، شامل دو واحد سیستم انتقال قدرت برقی، نسل جدید سیستم پیل سوختی و باتری لیتیوم-یون خواهد بود. مخزن هیدروژن موجود در این پلتفرم، قابلیت ذخیره‌ی انرژی جهت طی کردن مسافتی بالغ بر ۶۴۳ کیلومتر را دارد. در این پلتفرم، اجزای شاسی کامیون وجود دارد که به سیستم فرمان‌دهی چهار چرخ مجهز خواهد بود. مدیران جنرال موتورز می‌گویند که پلتفرم سوروس، قابلیت کاربری در موارد زمینی، دریایی و هوایی را خواهد داشت. از آنجایی که سوروس، به قابلیت‌های خودران مجهز است، امکان استفاده در شرایط خطرناک را دارد که در این‌صورت، استفاده از منابع انسانی در این موارد کمتر خواهد شد.

پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز

اما چرا پلتفرم برقی و پیل سوختی برای خودروهای نظامی مناسب است؟ مدیران جنرال موتورز، ادعا می‌کنند که عدم ایجاد بوی ناشی از سوخت‌های فسیلی، گشتاور بالا و آنی، کارکرد پیشرانه با آب و دمای پایین، در خودروهای نظامی کاربرد بیشتری خواهد داشت. این اولین باری نیست که جنرال موتورز از فناوری پیل سوختی در خودروهای نظامی استفاده می‌کند. به‌تازگی، ارتش آمریکا در حال آزمایش بر روی شورولت کلرادو ZH2 هیدروژنی است که به خوبی پیش رفته است. بر اساس نتایج آزمایش‌های صوتی، این خودرو در مقایسه با خودروهای نظامی فعلی، بدون شناسایی شدن تا رسیدن به هدف، تا ۱۰ برابر نزدیک‌تر می‌شود. با استفاده از فناوری موجود در کلرادو ZH2، محصول دیگری از جنرال موتورز نیز در حال تست توسط نیروی دریایی آمریکا است.

پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز
پلتفرم SURUS جنرال موتورز

اما در بازار جهانی صنعت خودروسازی، جنرال موتورز برنامه‌ی قابل توجهی در پیش گرفته است. تا سال ۲۰۲۳، جنرال موتورز حداقل ۲۰ مدل خودروی برقی رونمایی خواهد کرد. دو مدل برقی این شرکت نیز با الهام از شورولت بولت، در ۱۸ ماه آینده رونمایی می‌شوند. اوایل سال ۲۰۱۷ هم، مدیران جنرال موتورز، از شروع همکاری خود با شرکت هوندا، برای ساخت نسل جدیدی از سیستم‌های پیل سوختی برای خودروهای آینده، خبر دادند. محصول مشترک هوندا و جنرال موتورز، در سال ۲۰۲۰، وارد خط تولید خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات