خط و نشان کونیگزگ آگرا برای بوگاتی شیرون

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیران کونیگزگ پس از مدتی سکوت خبری، اعلام کردند که رکورد صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون، با کونیگزگ آگرا RS1 شکسته خواهد شد.
تبلیغات

کمتر از یک ماه پیش بود که رکورد جهانی صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت در زمان ۴۱.۹۶  ثانیه، توسط بوگاتی شیرون ثبت شد. پس از این اتفاق، بوگاتی موضوع اصلی در محفل عاشقان دنیای خودرو و سرعت بوده است؛ تا جایی که مدیران بوگاتی، محصول رکوردشکن خود را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ به نمایش گذاشتند.

در عین حال، مدیران شرکت کونیگزگ دو ماه گذشته را در سکوت سپری کرده‌اند. البته مدتی پیش مدل آگرا با پکیج آپشن آیرودینامیک ویژه، در همایش مونته‌ری کالیفرنیا معرفی شد.

کونیگزگ

اما حالا، بر اساس تصویر منتشرشده در صفحه‌ی فیسبوک این خودروساز سوئدی، احتمالاً باید منتظر رکورد جدیدی باشیم. در تصویر منتشرشده، مدل آگرا RS را با باله‌ی عقب، دیفیوزر عقب و دریچه‌های هوای جانبی شاهد هستیم که نوید یک هایپرکار رکوردشکن را می‌دهد.

در حال حاضر چندین رکورد مانند سریع‌ترین دور پیست اسپا، سریع‌ترین زمان از صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و چند رکورد دیگر به نام کونیگزگ ثبت شده است. مدیران کونیگزگ قول یک رکورد جدید و بسیار غیر منتظره را داده‌اند.

رانندگی شیرون بر عهده‌ی راننده‌ی مسابقه‌ی ۴۱ ساله‌ی کلمبیایی، خُوان پابلو مونتویا بود و برای فیلم‌برداری، از یک دستگاه شیرون دیگر استفاده شد. مونتویا، به مدت دو روز کامل در مردادماه سال جاری، ۱۵۰۰ اسب بخار در اختیار داشت و برای ثبت رکورد، ۱۷ بار تلاش کرد.

اما این فقط شروع راه پر فراز و نشیب شیرون است؛ مدیران بوگاتی قصد دارند شیرون را تبدیل به سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان کنند. برای این کار، باید رکورد حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت ویرون 16.4 سوپراسپرت را که در سال ۲۰۱۰ ثبت شد، از پیش رو بردارند. مسلماً متخصصین کونیگزگ، بیکار نمی‌نشینند و به دنبال رکوردشکنی بیشتر هستند.

شیرون، منتظر باش!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات