اولین شاسی‌ بلند رضوانی در راه است

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین شاسی‌بلند رضوانی، با نام تانک به‌زودی به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.
تبلیغات

چند ماه پیش بود که خبر ساخت شاسی‌بلند رضوانی موتورز با الهام از خودروهای نظامی منتشر شد. این شاسی‌بلند با نام تانک (Tank) به پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل با حجم ۶.۴ لیتر و با توان خروجی ۵۰۰ اسب بخار مجهز است. این شاسی‌بلند، به‌زودی به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

فریس رضوانی، مدیرعامل رضوانی موتورز، مشخصات دو پیشرانه‌ی موجود برای تانک را اعلام کرد. مدل استاندارد با یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۶ لیتری به قدرت ۲۸۵ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود. امکان سفارش پیشرانه‌ی V8 به حجم ۶.۴ لیتر و با توان خروجی ۵۰۰ اسب بخار و ۵۸۳ نیوتن‌متر گشتاور نیز وجود دارد. همچنین مدل پرقدرت‌تری در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. تمام مدل‌ها به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهند بود.

رضوانی SUV

شاسی‌بلند تانک، ویژگی‌هایی مانند دوربین حرارتی جهت دید بهتر در شب و پنل‌های تقویت‌شده با الهام از خودروهای نظامی به همراه دارد. بدنه‌ی این شاسی‌بلند را می‌توان با شاسی‌بلند‌های آف‌رود کلاسیک همچون جیپ رنگلر، لندرور دیفندر و مرسدس‌بنز G کلاس و مدل‌های قدیمی‌تر تویوتا لندکروزر مقایسه کرد. تیم مهندسی رضوانی موتورز قول داده است که شاسی‌بلند تانک به لطف شاسی قدرتمند، تایرهای آف‌رود و سیستم تعلیق پیشرفته، هیچ مشکلی در مسیرهای خارج از جاده نخواهد داشت. به غیر از اعلام ظرفیت کابین تا پنج نفر، جزئیاتی بیشتری از فضای داخلی و امکانات رفاهی آن منتشر نشده است. هنوز جزئیات نامعلوم زیادی در مورد طراحی بدنه‌ی شاسی‌بلند تانک وجود دارد.

اولین خودروی شاسی بلند شرکت رضوانی

برای مثال، به نظر می‌رسد که پیشرانه در جلو نصب شده است و دریچه‌ی هوای بزرگی هم روی سقف و کاپوت وجود دارد.

مدیران شرکت رضوانی شاسی‌بلند تانک را تا پایان ساری جاری میلادی، عرضه خواهند کرد. این شرکت هم‌اکنون سپرده‌های قابل بازگشت به ارزش ۱۰۰۰ دلار دریافت می‌کند و قصد دارد طی چند روز آینده، این شاسی‌بلند مرموز را به‌طور رسمی رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات