مشخصات فنی مدل هیبرید لکسوس 2018 LS، منتشر شد

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وب‌سایت رسمی لکسوس، مشخصات نسخه‌ی هیبرید سدان لوکس LS را منتشر کرده است.
تبلیغات

سدان لکسوس LS مدل ۲۰۱۸ با ارتفاع کمتر و طول بیشتر، به‌عنوان پرچم‌دار این برند لوکس به‌زودی عرضه می‌شود. روز گذشته مشخصات نسخه‌ی هیبرید به همراه قیمت و جزئیات ظاهری این خودرو، در وب‌سایت رسمی لکسوس منتشر شد. 

2018 Lexus LS

مدل 2018 لکسوس LS اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد. طراحی بدنه این سدان، ستایش بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان خودرو را به همراه داشت. نسخه‌ی استاندارد لکسوس LS، به یک پیشرانه‎ی ۶ سیلندر V شکل توئین‌توربو، تزریق مستقیم و اینترکولر، با توان خروجی ۴۱۶ اسب بخار مجهز است که ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو توسط جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته خودکار به محور عقب انجام می‌شود که البته آپشن سیستم تمام چرخ متحرک نیز در دسترس است. مدل LS500 اولین مدل از سری سدان‌های LS است که عرضه می‌شود.

نسخه‌ی هیبرید این سدان که با کد LS 500h عرضه می‌شود، از همان پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مدل بنزینی استفاده می‌کند؛ ولی خبری از  توربوها نیست. این پیشرانه روی مدل کوپه‌ی LS 500h نیز نصب می‌شود. سیستم تزریق مستقیم سوخت D-4S و مجموعه سوپاپ سبک‌وزن، رسیدن به دور موتور ۶۶۰۰ را ممکن کرده و به لطف زمان‌بندی متغیر سوپاپ، سطح اوج گشتاور بیشتر است.

2018 Lexus LS

همانند سیستم موجود در اکثر خودروهای هیبرید تویوتا، تیم مهندسی لکسوس از دو موتور برقی و یک جعبه‌دنده‌ی CVT استفاده کرده‌اند. برای بهبود رنج دنده و عملکرد خروجی، چهار دنده‎ی ثابت به همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار استفاده شده است. این دنده‌ها به نقطه‌ی خروجی جعبه‌دنده که مسئول تغییر دور موتور قبل از انتقال به چرخ‌ها است، اضافه شده‌اند. حداکثر تا ۱۰ ضریب دنده در دسترس است تا گشتاور خروجی مطلوب تضمین شود و این مدل، دامنه‌ی سرعت گسترده‌تری تجربه کند. تعویض دنده به‌طور خودکار انجام می‌شود؛ ولی پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان به‌طور استاندارد وجود دارند.

2018 Lexus LS
2018 Lexus LS
2018 Lexus LS
2018 Lexus LS

مدل هیبرید LS 500h با حداکثر توان خروجی ۳۵۴ اسب بخار، در زمان ۵.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت سدان لوکس هیبرید لکسوس، حدوداً ۹.۴ لیتر در شهر، ۷.۳ لیتر در بزرگراه و ۸.۴ لیتر به‌صورت ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر است؛ ارقام رسمی، به‌زودی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA) اعلام می‌شود.

2018 Lexus LS

مدل‌های سری LS لکسوس، شامل LS500 ،LS 500h و مدل تقویت‌شده‌ی LS F Sport هستند. مدل F اسپرت مواردی چون رنگ اختصاصی فضای داخلی، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و تایرهای با اندازه‌ی مناسب برای حداکثر عملکرد را به همراه دارد. ترمزها نیز ارتقاء یافته‌اند و با سفارش آپشن پکیج پرفورمنس، سیستم فرمان نسبت متغیر (VGRS)، سیستم فرمان‎پذیری فعال محور عقب و سیستم متعادل‌کننده‌ی فعال هم به آپشن‌های مدل اسپرت اضافه می‌شوند.

مدل‌های ۲۰۱۸ لکسوس LS از بهمن تا اسفندماه سال جاری با آستانه‌ی قیمت ۷۵ هزار دلار در بازار آمریکا عرضه خواهند شد.

2018 Lexus LS
2018 Lexus LS
2018 Lexus LS
2018 Lexus LS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات