رانندگی برای زنان عربستان سعودی آزاد شد

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طی حکم پادشاه عربستان، قانون منع رانندگی زنان در عربستان سعودی لغو شد.
تبلیغات

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات کشور عربستان سعودی طی یک بیانیه در تلویزیون دولتی و همزمان با کنفرانس رسانه‌ای در واشنگتن، از مجاز بودن رانندگی زنان در این کشور خبر دادند. به نظر می‌رسد به دلیل فشارهای جهانی و چهره‌ی نامناسب عربستان سعودی در مورد حقوق زنان این کشور، منع رانندگی بانوان برداشته شده باشد.

رانندگی زنان عربستان

با توجه به ادعاهای روحانیون سعودی مبنی بر مضر بودن رانندگی برای زنان، به نظر می‌رسد که یک رویداد رسانه‌ای مورد نیاز باشد. اما در حال حاضر هم زنان سعودی نمی‌توانند با خودروی اسپرت در خیابان‌ها جولان دهند و باید قدری بیشتر صبر کنند.

اگرچه قانون منع رانندگی، امروز برداشته شده است؛ ولی به دلایل زیرساختی در آموزش و توزیع گواهینامه برای زنان، این قانون عملاً از خرداد تا شهریورماه سال ۱۳۹۷ اجرا می‌شود. البته شاید دلیل این تأخیر، تعامل کم زنان و مردان در اجتماع عربستان و مشکلات فرهنگی باشد.

مدتی است که فشار سیاسی بر عربستان سعودی زیاد شده که بخشی از آن، داخلی است. در حال حاضر این کشور، با مشکلات اقتصادی نیز دست به گریبان‌ است و تلاش می‌کند برای شهروندان بیشتری اشتغال ایجاد کند. مسلماً زنان نیز جزو این موارد هستند و منع رانندگی آنان، در راه افزایش آمار اشتغال، مشکل ساز خواهد بود.

عربستان سعودی آخرین کشوری است که قانون منع رانندگی زنان در آن اجرا می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات