دوج دورانگو هلکت با قدرت ۷۰۰ اسب بخار

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویری از نسخه‌ی هلکت دوج دورانگو منتشر شده است که نشان می‌دهند این خودرو به پیشرانه‌ی قدرتمند ۷۰۰ اسب بخاری مجهز خواهد بود تا یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای دنیا باشد.
تبلیغات

دوج چندی قبل مدلی از گرند چروکی را با نام ترک هاوک روانه‌ی بازار کرد که به پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسب بخاری هلکت مجهز شده بود. بسیاری این خودرو را عجیب و  با قدرتی فراتر از نیاز دانستند. اما کرایسلر، حالا پروژه‌ی عجیب دیگری آغاز کرده و این پیشرانه را در زیر کاپوت شاسی‌بلند ۷ نفره‌ی دورانگو قرار داده است تا یک خودروی خانوادگی مناسب مسافرت با قدرت ۷۰۰ اسب بخار به مشتریان خود عرضه کند.

دوج دورانگو

دوج همچنین اعلام کرده است کسانی که مالک دوج دورانگوی R/T مدل ۲۰۱۰ هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند ۴۰ هزار دلار به این شرکت پرداخت کنند تا پیشرانه‌ی قدرتمند هلکت روی خودروی آن‌ها نصب شود. با پرداخت این پول، دارندگان دورانگو صاحب خودرویی خواهند بود که از بسیاری از سوپراسپرت‌های مدرن دنیا، قوی‌تر است.

دوج دورانگو

قلب تپنده‌ی این خودرو را پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری V8 تشکیل می‌دهد که به سوپرشارژر مجهز است و در مدل‌های چارجر، چلنجر و گرند چروکی استفاده می‌شود. دورانگوهایی که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ تولید شده‌اند، به‌صورت استاندارد به پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری سوپرشارژر مجهز هستند و مدل‌های تولیدشده پس از سال ۲۰۱۴، از پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری حجیم‌تر برخوردارند. تست‌هایی انجام‌شده‌ روی دوج دورانگو هلکت با استفاده از دستگاه داینو، نشان می‌دهند که پیشرانه‌ی این خودرو توانایی تولید دقیقا ۶۹۸ اسب بخار قدرت دارد و از این مقدار نیرو، ۵۷۰ اسب بخار آن به چرخ‌ها می‌رسد.

دوج دورانگو

برای انتقال نیرو در این خودرو از یک جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته با نام ATS استفاده شده است که توانایی زیادی برای کار زیر فشار بالا دارد. رینگ‌های مورد استفاده در این خودرو از نوع آلومینیومی با سایز ۲۲ اینچی هستند که درون آن‌ها، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای شش پیستونه قرار گرفته است. روی این رینگ‌ها، لاستیک‌هایی با ابعاد ۲۸۵/۴۰ قرار گرفته‌اند. برای ارسال قدرت عظیم ۶۹۸ اسب بخاری این خودرو به هر چهار چرخ، دوج اقدام به نصب یک میل‌گاردان جلوی جدید در این خودرو کرده؛ ولی جالب است که بخش‌هایی همانند دیفرانسیل‌ها و میل‌گاردان عقبی بدون تغییر باقی مانده‌اند و با نمونه‌ی استاندارد این خودرو یکسان هستند. 

دوج دورانگو

این مدل همانند گرند چروکی فاقد سیستم لانچ کنترل است و به‌این‌ترتیب می‌توان در آغاز شتاب‌گیری، دور موتور را تا ۶ هزار دور بر دقیقه بالا برد. دوج هنوز شتاب و حداکثر سرعت دورانگو هلکت را اعلام نکرده؛ اما با توجه به اینکه گرند چروکی دارای زمان صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه است، می‌توان حدس زد که دورانگو هلکت نیز عملکردی در همین حدود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات