بهترین خودروسازان دوچرخه ساز

سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
در این مطلب به معرفی مشهورترین دوچرخه‌هایی خواهیم پرداخت که توسط خودروسازان مشهور به تولید رسیده‌اند.
تبلیغات

با هوای خوب پائیزی، این فرصت پیش آمده است تا از هوای بیرون از خانه لذت بیشتری ببریم. هر چند شاید از گشت‌وگذار با خودرو لذت ببریم، اما گاهی زحمت دادن به پاها برای استفاده از دوچرخه مناسب است. در این شرایط برخی از خودروسازان مطرح نیز دست به ساختن دوچرخه می‌زنند که البته ارزان نخواهد بود. در اینجا قصد داریم شما را با چند نمونه از این دوچرخه‌ها بیشتر آشنا کنیم.

بوگاتی

بوگاتی

بعد از صرف هزینه‌ی کلان ۲.۶ میلیون دلاری برای بوگاتی شیرون، بد نیست نگاهی به دوچرخه ۳۹ هزار دلاری بوگاتی بیندازیم که ۹۵ درصد از وزن آن را فیبر کربن تشکیل می‌دهد. وظیفه‌ی طراحی این دوچرخه را بوگاتی بر عهده دارد و وظیفه‌ی ساختن آن بر عهده‌ی آلمانی‌ها است و در اصل شرکت Kussmaul وظیفه‌ی ساختن این دوچرخه را بر عهده دارد. وزن این دوچرخه به چیزی حدود ۵ کیلوگرم می‌رسد و بااین‌وجود جزو سبک‌ترین دوچرخه‌های موجود به شمار می‌رود.

هامر

هامر

با وجود از دور خارج شدن خودروهای هامر، دوچرخه‌هایی با نام این برند همچنان به فروش می‌رسند؛ دوچرخه‌ای مورد ستایش با قابلیت تاشوندگی و حتی کمک‌فنر عقب برای مهار کردن ضربات. معمولا وسایلی نقلیه‌ای با برند منسوخ‌شده به دست فراموشی سپرده می‌شوند؛ پس انتظار دیدن آن‌ها بیهوده است. هر چند می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با قیمت حدود ۷۵۳ دلار تهیه کنید.

مرسدس بنز

مرسدس بنز

اگر شما از جمله افرادی هستید که از دوچرخه‌سواری در مسیرهای دارای پستی‌وبلندی زیاد و کوهستانی لذت می‌برید، کمپانی بنز می‌تواند راهگشا باشد. این دوچرخه از کمک‌فنرهای ۱۲۰ میلی‌متری در جلو و عقب سود می‌برد. دنده‌ی سی سرعته نیز به شما کمک می‌کند تا تحت هر شرایط، بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید و ترمزهای هیدرولیکی و دیسکی کمک می‌کنند در هنگام پایین آمدن از تپه‌ها به‌خوبی سرعت خود را کاهش دهید. این سری از دوچرخه‌ها با قیمتی حدود ۳۷۳۷ دلار قابل سفارش هستند.

مک‌لارن

مکلارن

شرکت مک‌لارن مشغول همکاری با شرکت سازنده‌ی دوچرخه‌های خود به نام S-Works McLaren Roubaix است. از قابلیت‌های این دوچرخه می‌توان به بدنه فیبر کربنی اشاره کرد. به‌علاوه این دوچرخه با داشتن رنگ نارنجی مخصوص مک‌لارن بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

پورشه

پورشه

سوار شدن بر دوچرخه و گشت‌وگذار در شهر نیز می‌تواند به قصد خودنمایی باشد! پورشه با معرفی دوچرخه‌ی RS که بسیار خوش‌قیافه طراحی شده، این امر را اثبات کرده است. ترکیب رنگ مشکی و نارنجی آتش‌فشانی که با بدنه‌ی فیبر کربنی ادغام شده، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جلب کند. در ضمن قیمت هر یک از این دوچرخه‌ها ۷۹۹۹ دلار قیمت دارد.

پینین فارینا

پینین فارینا

شرکت مشهور ایتالیایی پینین فارینا که در طراحی و مدل‌سازی خودروهای زیبای شرکت فراری نقش دارد، دست به طراحی و ساخت نمونه‌ای از دوچرخه زده است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد. نام این دوچرخه Fuoriserie است و بسیار زیبا و یکپارچه طراحی شده است. شرکت مذکور برای ساخت بدنه‌ی این دوچرخه از فولاد کرومی استفاده کرده است و همچنین شاخه‌ی بالایی تنه و فرمان با چرم طبیعی پوشانده شده‌اند. قیمت این دوچرخه ۱۰۳۹۵ دلار است.

پرو درایو

پرو درایو

شرکت مشهور ساخت خودروهای مسابقه‌ای یعنی پرو درایو نیز وارد عرصه‌ی تولید دوچرخه شده است. طراحی خاص این دوچرخه، موسوم به مرغ مگس‌خوار (Hummingbird) و وزن سبک این دوچرخه باعث شده است لقب سبک‌ترین دوچرخه تنها با وزن ۶.۹ کیلوگرم، به این محصول تعلق گیرد. از دیگر قابلیت‌های این دوچرخه این است که هر شخص تنها در عرض ۵ ثانیه می‌تواند آن را به‌راحتی از هم باز کند تا آسان‌تر حمل شود. پرو درایو همچنین این محصول را به‌صورت سفارشی، همراه با بدنه‌ی کربنی و دسته‌ی آلومینیومی تولید می‌کند. مدل تک دنده‌ی این دوچرخه از قیمت ۴۴۵۰ دلار شروع می‌شود و مدل ۴ دنده با قیمت ۴۸۸۷ دلار عرضه می‌شود. البته پرو درایو اعلام کرده است که مدل همراه با موتور الکتریکی نیز به‌زودی از راه می‌رسد.

بی‌ام‌‌و

BMW bike

دوچرخه‌سواری بسیار لذت‌بخش است اما گاهی نیز لازم است تا استراحت کنید. دوچرخه Cruise E-Bike شرکت بی‌ام‌و دارای موتوری الکتریکی است که می‌تواند سرعت آن را تا ۲۵ کیلومتر در ساعت افزایش دهد. یک کامپیوتر نیز وظیفه دارد به شما برای انتخاب دنده‌ی مناسب از بین ۱۰ دنده‌ی موجود کمک کند. قیمت این دوچرخه ۳۴۳۰ دلار است.

همچنین شرکت بی‌ام‌و در حال تولید ۵۰۰ نمونه از سری M Bike با طرح کربنی موسوم به  M Bike Limited Carbon Edition است. بدنه‌ی این دوچرخه از آلومینیوم ساخته شده و در ساخت آن از روش هیدروفرمینگ (فرم دهی به فلزات با کمک فشار آب) استفاده شده است. دوشاخ و میله‌ی زین این دوچرخه به‌منظور کاهش وزن از الیاف کربن ساخته شده‌اند. خریداران قادرند رنگ آبی متالیک را که همرنگ آبی متالیک استفاده‌شده در بی‌ام‌و M5 است سفارش دهند. قیمت این مدل ۱۶۷۴ دلار است.

اسمارت

اسمارت

دوچرخه‌ی الکتریکی شرکت اسمارت پدال زدن را بسیار ساده و لذت‌بخش کرده است. این مدل از دوچرخه قادر است سرعت خود را به ۴۵ کیلومتر در ساعت نیز برساند.

فورد

فورد

سوپر دوچرخه‌ی الکتریکی فورد با طراحی خاص و کلاسیکش سعی در جذب مشتری دارد. با سوار شدن بر این دوچرخه و پیچاندن دسته‌ی گاز به سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت دست خواهید یافت. همچنین فورد این دوچرخه را با قیمت ۳۶۹۵ دلار به فروش می‌رساند.

فراری

فراری

شرکت فراری سعی می‌کند آن نماد اسب پرشور را روی هر وسیله‌ای جا دهد و دوچرخه‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. حاصل همکاری شرکت فراری و شرکت دوچرخه‌ی ایتالیا، دوچرخه‌ای است به نام بیناچی SF01. قیمت این دوچرخه ۱۷۹۰۰ دلار است که برای یک دوچرخه قیمت گزافی به شمار می‌آید. اما از ویژگی‌های این دوچرخه می‌توان به بدنه‌ی فیبر کربنی اشاره کرد که وزن ۷۸۰ گرمی را برای این محصول فراهم کرده است و نوعی سیستم تعلیق، به نام سیستم عدم انتقال ارتعاش اشاره کرد که سواری بسیار نرمی را مهیا می‌کند.

لامبورگینی

لامبورگینی

همین‌ که فراری دست به ساخت دوچرخه زده کافی است تا لامبورگینی نیز دوچرخه بسازد. این شرکت با همکاری شرکت سوئیسی BMC، دست به ساخت دوچرخه زده است. تنها ۲۵۰ نمونه از این دوچرخه تولید خواهد شد و از ویژگی‌های آن می‌توان به دنده‌ی اتوماتیک دو سرعته و زنجیر از جنس فیبر کربن اشاره کرد. همچنین قیمت این دوچرخه ۳۹۹۹ دلار اعلام شده است.

مزدا

مزدا

کانسپت مزدا که به اسم کودا شناخته می‌شود در واقع برای فروش نیست؛ ولی آن‌قدر زیبا است که توجهات را به خود جلب کند. با توجه به ظاهر این دوچرخه، سواری آن بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود و در ضمن با داشتن دنده‌ی ثابت، کار آسانی در پیش نخواهید داشت. پس اگر قصد خرید این نمونه را دارید، آن را از دیوار آویزان کنید و از طراحی زیبایش لذت ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات