مک‌لارن از رندر ابرخودروی آلتیمیت، رونمایی کرد

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی مک‌لارن از ابرخودروی مفهومی خود با نام آلتیمیت برای تولید احتمالی در سال ۲۰۳۲ رونمایی کرد.
تبلیغات

بارها شاهد این بوده‌ایم که خودروسازان مطرح دنیا از خودروهای هِیلو (Halo) رونمایی می‌کنند. شاید برای شما جای سؤال باشد که این کلمه چه مفهومی دارد. هِیلو در بازاریابی خودرو مطرح می‌شود و نمونه اولیه‌ای است که توسط شرکت طراحی می‌شود تا قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان دهد و با این کار باعث افزایش فروش محصولات تولید خود شود. 

خودروی مک‌لارن P1 پس از پورشه 918 و لافراری، آخرین عضو سه‌گانه‌ی بزرگ سوپراسپرت‌های هیبریدی است. به دنبال معرفی این ابرخودرو در سال ۲۰۱۲، برند بریتانیایی مک‌لارن تا نوامبر سال ۲۰۱۳ توانست به‌سرعت، ۳۷۵ دستگاه از این ابرخودرو را (هر کدام با قیمت ۱.۳۵ میلیون دلار) بفروشد؛ بنابراین معرفی ابرخودروی جدید به این معنی است که مک‌لارن می‌خواهد این موفقیت را با یک مدل جدیدتر و البته قوی‌تر، ادامه دهد.

این خودروی مفهومی مک‌لارن ویژن آلتیمیت (Vision Ultimate) و پیش‌نمایشی از P1 آینده است. این مدل مفهومی، کار طراح خودرو جاستین هیون‌جونگ چو، مبتکر اهل شهر پاسادنا در ایالت کالیفرنیا است و تعدادی از نکات طراحی کنونی مک‌لارن را با نگاهی زاویه‌دار و آینده‌نگر برای سال ۲۰۳۲ ترکیب می‌کند.

طراحی ظاهر جلوی ابرخودروی ویژن آلتیمیت توسط یک دیفیوزر بزرگ تعریف شده است؛ این دیفیوزر با تعدادی دریچه‌ و زاویه‌ آیرودینامیک که به این ابرخودرو ویژگی‌های ساده و مؤثری می‌دهند، ظاهر ابرخودرو را چشمگیر‌تر کرده است. هیچ شیشه جلویی در خودرو وجود ندارد که این نشان می‌دهد راننده با استفاده از نوعی فناوری خودران یا با کمک دوربین‌های پیشرفته و حتی شاید با یک پروژکتور نصب‌شده در کلاه ایمنی، جلو و عقب خود را می‌بیند.

ابرخودروی مفهومی آلتیمیت مک‌لارن

عقب این خودروی مفهومی به‌ اندازه‌ی طراحی جلوی خودرو جذاب است. طراحی ساده و مؤثر کابین به‌طور یکنواخت با بال عقب پیوند می‌خورد و مجموعه‌ای از چراغ‌های عقب و یک چراغ ترمز LED مرکزی را پنهان می‌کند. در عین حال پیشرانه در مرکز خودروی مفهومی قرار دارد و توسط سه دریچه بزرگ به طرف عقب ابرخودرو نصب شده است. مشخص نیست که این ابرخودروی مفهومی فوق‌العاده از چه نوع سیستم پیشرانه‌ای استفاده می‌کند؛ اما هیون‌جونگ چو گفته است که از یک سیستم هیبریدی کرس (KERS) بهره می‌برد.

به‌طور کلی این خودروی مفهومی منحصربه‌فرد است؛ این مدل با مک‌لارن P1 و دیگر ابرخودروی مک‌لارن که قبل از این معرفی شده است، ویژگی‌های مشابهی دارد. ویژن آلتیمیت در حال حاضر فقط یک رندر اولیه است، اما مک‌لارن اعلام کرده که قصد دارد این ابرخودرو را به‌عنوان جانشین مک‌لارن P1 و به‌عنوان بخشی از طرح تجاری Track22 خود بسازد.

امیدواریم وقتی این خودروی مفهومی برای اولین بار وارد بازار می‌شود، چیزی شبیه به این طرحی باشد که در اینجا نمایش داده شده است.

ابرخودروی مفهومی آلتیمیت مک‌لارن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات