لندرور دیسکاوری نسخه‌ی قدرتمند SVX، رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دیسکاوری محبوب‌ترین محصول در سبد لندرور است؛ اما با تجهیزات SVX، یکی از جذاب‌ترین و بهترین شاسی‌بلندهای اسپرت دنیا خواهد بود.
تبلیغات

امروز و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، محصولات متنوعی معرفی شدند که تقریبا همه‌ی آن‌ها در کلاس سواری و غیر شاسی‌بلند بودند. این موقعیت، شرایط مناسبی برای لندرور فراهم کرد تا از جدیدترین شاهکار خود رونمایی کند. دیسکاوری SVX مانند خودروهای سری SV جگوار، دارای پیشرانه‌ای قدرتمند خواهد بود که با آپشن‌هایی مناسب حرکت در مسیرهای سخت خارج جاده، عمل می‌کند.

دیسکاوری SVX، اولین محصول مدرن لندرور است که به‌طور کامل با دست، مونتاژ می‌شود و روند ساخت آن، زیر نظر مهندسان سخت‌گیر مرکز SVO در گروه خودروسازی جگوار لندرور کنترل می‌شود. طراحی این خودرو، با هدف بهترین عملکرد در حالت دو دیفرانسیل انجام شده است تا مناسب افراد طبیعت‌گرد و ماجراجو باشد. نسل پنجم دیسکاوری، در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و با بدنه‌ی سبک‌وزن تمام آلومینیوم، استقامت عالی و ایمنی مناسب، عنوان برترین خودروی دنیا در کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت را از آن خود کرد. نسخه‌ی جدید دیسکاوری، اولین محصول لندرور با آپشن‌های سری SVX است که در صورت استقبال بازار، در دیگر خودروهای این برند هم دیده خواهد شد.

لندرور دیسکاوری نسخه‌ی قدرتمند SVX، رونمائی شد

پیشرانه‌ی مدرن جگوار لندرور، روی دیسکاوری SVX حضور دارد و به لطف استفاده از سوپرشارژر روی موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری، قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۶۲۵ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این محصول، نه‌تنها به‌صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود که با تغییرات گسترده در بخش سیستم تعلیق و فنربندی، آماده‌ی حرکت در شیب‌های تند است. فناوری کنترل تعادل (H-ARC)، کمک می‌کند که با توجه به شیب و عوارض محیط، عملکرد فنربندی و چرخ‌های دیسکاوری، به‌طور مداوم بهینه‌سازی شود. قفل دیفرانسیل الکترونیکی همراه با سیستم کنترل هوشمند مرکز ثقل، گشتاور این خودرو را در مسیرهای مختلف تنظیم می‌کنند.

Land Rover Discovery SVX

رینگ‌های اختصاصی لندرور دیسکاوری SVX، در جلو و عقب سایز ۲۰ اینچ هستند که با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۷۵ میلی‌متر و فاق ۵۵ میلی‌متر، از مدل رانگلر ساخت برند گودیر آمریکا، انتخاب شده‌اند. سپرهای جدیدی که در نسخه‌ی SVX استفاده شده‌اند نیز به خودرو اجازه‌ی حرکت در شیب‌های تندتری در مقایسه با مدل استاندارد می‌دهند. فنرهای اصلی در چهار سوی خودرو، با هوای فشرده کار می‌کنند و می‌توانند تا ۸۱.۵ سانتی‌متر، تغییر لحظه‌ای ارتفاع کف خودرو تا سطح جاده را تأمین کنند.

Land Rover Discovery SVX

دیسکاوری SVX از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار و مجهز به تنظیم دنده‌ی دوگانه سود می‌برد. از دیگر تجهیزات فنی این خودرو، سیستم هوشمند کنترل تعادل خودرو در سرازیری، مدیریت گشتاور (ETC)، بهینه‌سازی مداوم پایداری (DSC)، تحلیل‌گر مسیر حرکت از نظر نوع عوارض و تنظیم سختی فرمان (EPAS) هستند. این خودرو برای رقابت‌های مخصوص خودروهای آف‌رود نیز آماده‌سازی شده است و حتی برنامه‌ی خاص حرکت در مسیر گردهمایی‌های خاص خودروهای برند لندرور، مثل رقابت جهانی G4 و جایزه‌ی شتر (Camel Trophy)، در کامپیوتر سفری آن وجود دارد.

Land Rover Discovery SVX

در فضای داخلی هم مدل SVX فراتر از نسخه‌های استاندارد است و با پوشش ساتن خاکستری رنگ ارائه می‌شود. در کابین، حاشیه‌دوزی‌هایی به رنگ نارنجی دیده می‌شود که هماهنگ با ادوات نارنجی رنگ روی بدنه خواهد بود. حرف X به‌صورت لوگو، در کف‌پوش و پشتی صندلی‌ها به چشم می‌خورد تا در کنار سپرهای اسپرت، چرخ‌های اختصاصی ۲۰ اینچ و باربندی که نورافکن‌های LED دارد، ظاهر متفاوتی به دیسکاوری SVX بدهد.

با تولید نسخه‌ی SVX، شمار محصولات دپارتمان SVO در گروه جگوار لندورو افزایش می‌یابد. پس از معرفی خودروهای رنجرور اسپرت SVR، رنجرور SV اتوبیوگرافی دینامیک، جگوار F تایپ SVR و جگوار XE SV پروژه ۸، تعداد خودروهای تقویت‌شده و فول‌آپشن این گروه خودروسازی از سری SV، به پنج مدل می‌رسد.

 در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی لندرور دیسکاوری SVX باشید که در کوهستان‌های اسکاتلند تصویربرداری شده است.

 دانلود با کیفیت 360p   720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات