سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸ در فرانکفورت رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
سوباروی ژاپن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال از مدل ۲۰۱۸ ایمپرزا پنج‌در رونمایی کرد.
تبلیغات

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی کاملا جدید سوبارو ایمپرزا هستیم. در این خودرو ایمنی به مهم‌ترین دغدغه‌ی سوبارو، بدل شده است. ایمپرزا بر پایه‌ی پلتفرم جهانی سوباروساخته شده و به سیستم دستیار رانندگی سوبارو نیز به صورت استاندارد در بازار انگلستان مجهز شده است.

ایمپرزا یک هاچبک قدرتمند بر اساس فرمول منحصر به فرد سوبارو است و به سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه‌ای با ساختار بوکسر مجهز است. این مدل از سوبارو پنجمین نسل از ایمپرزا است که جای خود را در بازار به عنوان یک هاچبک همه فن حریف که توانایی حرکت در هر مسیری دارد، باز کرده است. به عبارت دیگر این خودرو برای افرادی طراحی شده است که خواهان محصولی دو دیفرانسیل هستند اما داشتن خودرویی کوچک و کم حجم با این مشخصه را به داشتن خودروهایی از نوع SUV ترجیح می‌دهند.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸

پیشرانه‌ی به شدت بهینه شده نسبت به نسل قبل، همراه با گیربکس Lineartronic بر روی پلتفرم جهانی سوبارو سوار شده‌ است تا اطمینان حاصل شود ایمپرزا در سگمنت C بهترین عملکرد را خواهد داشت. شاسی مستحکم‌تر، هندلینگ بهتر و ارتقا شتابگیری باعث بهبود چشمگیر در عملکرد فنی این خودرو شده است ضمن اینکه این خودرو به سیستم‌های پیشگیری از تصادف نیز مجهز خوهد بود. در نهایت همه‌ی این موضوعات موجب عملکرد مطلوب سوبارو در شرایط سخت خارج از جاده و آفرود خواهند شد.

 بعد ازظهور موفقیت آمیز امپرزا مدل ۲۰۱۸ در ماه جولای در بازار آمریکای شمالی، حال نوبت آن رسیده است که این خودرو را در نمایشگاه فرانکفورت مشاهده کنیم. فعلا اطلاعات زیادی در رابطه با مدل ایمپرزا WRX STi وجود ندارد ولی اطمینان داریم که مدلی که اکنون در حال صحبت از آن هستیم از مدل WRX ضعیف‌تر است. نسل جدید ایمپرزا مجهز به پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری با حداکثر قدرت ۱۱۵ و ۱۵۶ اسب بخار خواهد بود که همراه با سیستم دو دیفرانسیل سوبارو  و جعبه دنده‌ی ضریب متغیر CVT از نوع لینرترونیک است.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸

از امکانات ایمنی این خودرو به مواردی چون سیستم چهار چرخ محرک، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق پذیر هوشمند، هشدار نقطه کور، رادار هشدار بین خطوط و سیستم هشدار خواب آلودگی راننده اشاره کرد که چنین تجهیزاتی می‌توانند بیشتر مناسب حال افرادی باشد که امکانات خودروهای شاسی بلند را می‌خواهند اما در سایز کوچک‌تر.

قطعا طراحی این خودرو به اندازه طراحی یک شاسی بلند زیبا و چشم نواز نیست اما ظاهرا اوپل نیز باید حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد چون این خودرو شباهت عجیبی به اوپل آسترا از جلو دارد ولی در نمای عقبی اصلت خود را حفظ کرده و بیشتر شبیه به یک سوبارو اصیل شبیه است.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸

در مجموع، سوبارو ایمپرزا از پلتفرم جهانی خود، مشابه مدل XV، استفاده کرده که شاسی آن بسیار مستحکم‌تر از نمونه‌های قبلی این شرکت است. این مطلب می‌تواند موجب  بهبود هندلینگ و افزایش فضای داخل کابین به دلیل افزایش ۲۵ میلی متری بین محورها شود و به این ترتیب کابین این خودرو به طرز قابل قبولی پهن‌تر بوده و دارای فضای بیشتری برای پاها است. یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی که با DAB، اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد نیز داشبورد این خودرو را تکمیل کرده است.

به ظاهر سوبارو ایمپرزای جدید نوید خودرویی را می‌دهد که می‌تواند روحی تازه در کالبد خودروهای هاچبک ژاپنی بدمد. هرچند که باید منتظر ماند و بعد از تجربه‌ی رانندگی با این خودرو، قضاوت کرد.

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۸
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات