برنامه‌های جدید بی ام و برای ساخت خودروی الکتریکی

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا سال ۲۰۲۱، خودروهای الکتریکی مجهز به نسل پنجم تکنولوژی باتری، به ازای هر بار شارژ ۷۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کنند.
تبلیغات

شرکت بی‌ام‌و دیروز در نمایشگاه فراکفورت ۲۰۱۷ از نقشه راه خود برای توسعه خودرو‌های خودران پرده برداشت؛ به‌طوری که مشخص شد خودرو‌یی الکتریکی با فناوری خودران تا سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد. 

رئیس هیئت مدیره، هارولد کروگر بیان کرد:

همکاری با شرکت‌هایی از جمله اینتل، موبایل آی، دلفی و کنتیننتال باعث شکل‌گیری نسخه‌های آزمایشی‌ شد که در حال تست شدن در جاده‌های آلمان، فلسطین اشغالی و ایالات متحده هستند. هدف نهایی بی‌ام‌و امکان‌پذیر بودن ساختن خودرو‌های کاملا خودران سطح ۵ تا سال ۲۰۲۵ است که بر اساس قوانین محلی، منطقه‌ای و کشوری توسعه می‌یابند.
bmw

همچنین بی‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای ساختن خودرو‌های خودران در تمامی طیف‌های سطوح ۳ الی ۵ است. بر اساس سخنان عضو هیئت مدیره و مسئول توسعه‌ی شرکت، کالوس فرولیک، تمام سطوح تکنولوژی خودران باید با اتصال فعال و قدرت پردازش بالا حمایت شوند که تمامی این سیستم‌ها برای تکنولوژِی خودران سطح ۵ نیاز است. همچنین مدل Inext و متعاقبا مدل‌های i که نیاز دارند از این تکنولوژی بهره ببرند و کانسپت innovation به سری i کمک خواهند کرد که هرچه سریع‌تر به این تکنولوژی دست یابند.

فرولیک همچنین افزود بی‌ام‌و در کمتر از ۸ سال آینده حدود ۲۵ خودرو برقی ارائه خواهد کرد که شامل حدود ۱۲ مدل تمام برقی و حتی موتورسیکلت‌های الکتریکی می‌شود.

یکی از خودرو‌هایی که در نمایشگاه فرانکفورت انتظار آن را می‌کشیدیم مدل تمام الکتریکی X3 است که بسیاری امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. همچنین تمام مدل‌های تمام الکتریکی این خودروساز نیز در سری i خلاصه می‌شوند که نسخه‌ی برقی مدل X3، ساخت ۲۰۲۰ را نیز شامل می‌شوند.

BMW i vision

وی همچنین افزود بی‌ام‌و اکنون سومین تولیدکننده بزرگ خودرو‌های الکتریکی است و با داشتن ۹ مدل از خودروهای الکتریکی به فروش حیرت‌آور ۱۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است و رشد بازار نسخه‌های الکتریکی این شرکت سه برابر بیشتر از خودرو‌هایی است که به روش سنتی ساخته می‌شوند.

این نسل از خودروها موسوم به GEN 5، در سال ۲۰۲۱ تحت عنوان پلتفرم BMW iNext معرفی خواهند شد که با طراحی انعطاف‌پذیر و مدولار خود طوری مهندسی شده است که بتوان آن را در سایر مدل‌ها نیز به کار برد و از اکنون تا هر زمانی قابلیت پیاده‌سازی روی خودروهای الکتریکی پیش رو را دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه‌های الکتریکی موسوم به BEV و PHEV به ترتیب با هر بار شارژ توانایی حرکت تا ۷۰۰ و ۱۰۰ کیلومتر دارند. لازم به ذکر است که نسخه‌های PHEV بر کارایی و توان خودرو تمرکز دارند و به همین دلیل مصرف آن‌ها چندان بهینه نیست.

خوشبختانه بی‌ام‌و این بار به سراغ باتری‌های تولید انبوه نرفته است؛ اما مرکز تحقیقات تکنولوژی باتری بی‌ام‌و که با هزینه ۲۴۰ میلیون دلار احداث شده، در حال حاضر مشغول تحقیق در مورد ویژگی‌های باتری‌ها است و این تحقیقات را با تأمین‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارند تا در آینده شاهد تولید باتری‌های ساخت این شرکت باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات