سامسونگ برنامه‌ای برای تولید خودروی خودران ندارد

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در حال حاضر سامسونگ برنامه‌ای برای تولید خودروی خودران ندارد و بر توسعه‌ی نرم‌افزار چنین خودروهایی متمرکز شده است.
تبلیغات

به گفته‌‌ی منابع نزدیک به سامسونگ، واحد خودروهای خودران این شرکت کره‌ای، در حال تولید خودروهای حقیقی نیست؛ در عوض، گفته می‌شود که کره‌ای‌ها در حال کار روی فناوری‌های مرتبط با «پلتفرم‌ باز»ی هستند که برای فعال‌سازی قابلیت خودران در خودروها به‌ کار خواهند رفت و غول دنیای فناوری قصد دارد تولید خودرو را به شرکت‌های خودروساز و شرکای تجاری احتمالی آینده‌ی خود واگذار کند.

آخرین گزارش در این زمینه، مدت کوتاهی پس از اخذ مجوز توسط سامسونگ برای تست خودروهای خودران در جاده‌های عمومی کالیفرنیا منتشر شد. کره‌ای‌ها پیش از این تأیید کرده بودند که درصدد اخذ گواهی از اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوری کالیفرنیا هستند؛ اما به این موضوع نیز اشاره داشتند که در حال حاضر روی توسعه‌ی نرم‌افزار خودروهای خودران - نه محصولات نهایی - تمرکز دارند و این موضوع با گزارش اخیر هم‌خوانی دارد.

غول دنیای فناوری در اوایل سال جاری میلادی، مجوز مشابهی از وزارت اراضی، زیرساخت و حمل‌ونقل کره‌ی جنوبی برای تست خودروهای خودران از ماه می دریافت کرده بود. فعالیت‌های سامسونگ در این زمینه توسط هیوندای پشتیبانی خواهد شد؛ این خودروساز همکاری خود با سامسونگ در زمینه‌ی خودروهای خودران را تأیید کرده است؛ اما در حال حاضر جزئیات مربوط به همکاری آن‌ها مشخص نیست.

نکته‌ی دیگری که علاقه‌ی کنونی سامسونگ به توسعه‌ی بخش نرم‌افزاری خودروهای خودران را تأیید می‌کند،‌ واحدهای انتخابی این شرکت برای توسعه‌ی خودروهای خودران است؛ مؤسسه‌ی فناوری‌های پیشرفته‌ی سامسونگ و واحد مادر این مؤسسه، مرکز نوآوری استراتژیک سامسونگ، بخش‌هایی از این غول دنیای فناوری هستند که در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارند و تخصص هر دوی آن‌ها، توسعه‌ی بلندمدت سیستم‌ها - نه محصولات تجاری - است.

شاید تصاحب اخیر صنایع بین‌المللی هارمن توسط سامسونگ، به‌صورت مستقیم با تلاش‌های این شرکت در زمینه‌ی خودروهای خودران مرتبط نباشد؛ اما کماکان بخشی از چشم‌انداز کلی سامسونگ از خودروهای متصل محسوب می‌شود؛ چرا که کره‌ای‌ها پیش از این تأیید کرده‌اند که دستیار دیجیتال آن‌ها موسوم به بیکسبی در سرویس‌های سرگرمی هارمان برای وسایل نقلیه استفاده خواهد شد.

تحلیل یادشده را در خصوص ARTIK Cloud، پلتفرم اینترنت اشیاء سامسونگ نیز می‌توان به‌ کار بست؛ چرا که این پلتفرم نیز در حال حاضر توسط تعدادی از شرکت‌های خودروسازی تست می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها، در آیند‌ه‌ای نزدیک تجاری‌سازی خواهد شد. 

اگرچه ممکن است کره‌ای‌ها در آینده تمرکز خود را به توسعه‌ی خودروهای خودران انحصاری خود معطوف کنند؛ اما گفته می‌شود که قدم‌ گذاشتن سامسونگ در چنین مسیری، طی چند سال آینده دور از ذهن و غیر محتمل خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات