حراج پورشه 917K لمانز مدل ۱۹۷۰

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک حراجی اعلام کرد که قصد فروش نسخه‌ای خاص و بسیار قدرتمند از پورشه 917K مدل سال ۱۹۷۰ را دارد که توسط استیو مک کوئین در فیلم لمانز استفاده شد.
تبلیغات

شاید این خودرو را بتوان یکی از معروف‌ترین خودرو‌های تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی نامید. مدل 917K برای اولین بار توسط پورشه در تست مسابقات لمانز سال ۱۹۷۰ استفاده شد که در نتیجه سریع‌ترین زمان‌گیری را توسط راننده‌اش یعنی برایان ردمن به ثبت رسانید. همین ثبت رکورد زمینه را برای پیروزی این خودرو در مسابقات لمانز دو ماه بعد فراهم کرد.

بعد از تست‌های تکمیلی، این خودرو به راننده شرکت پورشه به اسم جو سیفرت فروخته شد. سیفرت هم این خودرو را به موسسه‌ی استیو مک کوئین به نام Solar Productions برای ساخت فیلم لمانز در سال ۱۹۷۰ اجاره داد. این خودرو نه‌تنها در فیلم درخشید بلکه به‌عنوان ماشین فیلم‌برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت چون جزو معدود خودرو‌های بود که توانایی همراهی با صحنه مسابقه داشت.

پورشه 917  استیو مک کوئین

هنگامی که فیلم‌برداری به پایان رسید، خودرو به سیفرت بازگردانده شد و در کلکسیون او تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۱ باقی ماند.در نهایت این خودرو حدود سه سال پیش به یک کلکسیونر در پاریس فروخته شد.

پورشه 917K تا مدت‌ها به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال ۲۰۰۱ تحت شرایطی خاصی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. این خودرو بازسازی شد و در فهرست حراجی به‌عنوان یک مدل کاملا سالم و قابل توجه از سری مدل‌های 917S، قرار گرفت. پورشه 917K کلاسیک، به‌عنوان یکی از بهترین خودرو‌های مسابقه که تابه‌حال به یک حراجی عمومی راه پیدا کرده است، شناخته می‌شود؛ چراکه تنها ۲۵ دستگاه از نسخه‌های مختلف آن ساخته‌شده است. 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند خودروی مورد نظر به دلایل مختلف، ازجمله حضور در یک فیلم مشهور هالیوودی و رانده شدن توسط استیو مک‌کوئین، به قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات