بهینه‌سازی پورشه 993 کلاسیک، کد 400R

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت Guntherwerks تیونینگ خود از پورشه 993 را در قالب خودروی مفهومی 400R معرفی کرد که با قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار دلار  فروخته خواهد شد.
تبلیغات

به عقیده بسیاری از طرفداران پورشه، نسل 993 از پورشه 911، آخرین ابرخودروی واقعی از 911 بود. 993 آخرین نسلی بود که در آن سیستم هواخنک برای پیشرانه استفاده شد و لقب سلطان پورشه را از آن خود کرد. حتی با در نظر گرفتن استانداردهای امروز نیز 993 خودروی اسپرت و بی نظیری است، اما همیشه افرادی هستند که معتقدند بهترین‌ها را هم می‌توان بهبود بخشید. مصداق این افراد، متخصصان شرکت گانتروِرکز (Guntherwerks)  هستند که با انواع پورشه 911 تیون شده به همایش مونته‌ری کالیفرنیا آمدند. در این فستیوال، یکی از محصولات گانتروِرکز، توجه علاقه‌مندان را جلب کرد: خودروی مفهومی 400R.

Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept

همانطور که مشخص است، بدنه گانترورکز 400R کاملا شخصی سازی شده است. برای مثال، بدنه سفارشی فیبر کربن شامل سپرهای جلو و عقب، گلگیرها، سقف و ... می‌شود. گلگیرها ۳۰ میلی‌متر پهن‌تر شده‌اند تا لاستیک‌های بزرگ با پهنای ۳۱۵ ملی‌متر را در خود جای دهند.

400R به پیشرانه ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم ۴ لیتر مجهز شده است؛ این پیشرانه توسط تیم راث‌اسپرت ریسینگ (Rothsport Racing) توسعه داده شده است که در حداکثر دور موتور ۷۸۰۰ دور بر دقیقه، با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، لرزه به تن راننده می‌اندازد. به علاوه هدرزهای سبُکِ فولاد ضد زنگ، گیربکس سفارشی ۶ سرعته Getrag G50 با نسبت دنده‌های قابل تنظیم، همراه کلاچ و دیفرانسیل کربنی نیز، از جمله قطعات سفارشی خودرو هستند.

در سیستم تعلیق نیز از کویل‌کاور KW Clubsport و سیستم هیدرولیک KW HLS استفاده شده است؛ به اضافه تقویت بوش‌ها، دراپ‌لینک و آنتی رول‌بار‌های جلو عقب. سگ‌دست‌های ۹۳۳ به واحدهای RS Spec EVO مسابقه ای پورشه تقویت شده‌اند. ترمزها از نوع ترمزهای بکار رفته در نیسان جی‌تی‌آر، محصول شرکت برمبو (Brembo) است.

کابل با روکش مقاوم نیز به ترمزهای بزرگ اضافه شده است و در سپر جلو فیبر کربنی نیز هواکش کار گذاشته شده است. رینگ‌های آلومینیومی، که به رینگ‌های مدل پورشه GT2 شباهت دارند، در تایرهای پیرلی با سایز ۲۴۵/۳۵/۱۸ در جلو و ۳۱۵/۳۰/۱۸ در عقب قرار گرفته‌اند.

Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept
Guntherwerks 400R Concept

در داخل خودرو، صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربنی که در انواع رنگ قابل سفارش دادن هستند، قرار داده شده‌اند. صندلی‌های عقب برداشته شده‌اند و به جای آن‌ها طاقچه فیبر کربنی قرار داه شده است. مدیران گانترورکز می‌گویند که برای نمای داخلی خودرو، اعم از درب‌ها، داشبورد، کنسول وسط و آرم‌رست، امکان سفارش انواع بافت وجود دارد. سرعت سنج‌ها، پدال‌ها، دستگیره‌های درب، بلندگوها و جای سوییچ همه به آلومینیوم مزین شده‌اند.

برای 400R، حدود ۱۸ رنگ مختلف در دسترس است که البته با پرداخت مبلغ بیشتر، می‌توان رنگی کاملا سفارشی را درخواست کرد. قیمت این شاهکار گانترورکز ۵۲۵ هزار دلار است که تقریبا مشابه قیمت 911 تیون شده‌ی سینگر (Singer) خواهد بود.

پیتر نم، مدیر عامل گانترورکز اشاره می‌کند که :

طرفداران پورشه مدت‌ها است که از 993، به عنوان زیباترین و فنی‌ترین 911، یاد می‌کنند. هدف ما از ساختن 400R، قرار دادن فناوری مدرن در بدنه 993 مورد علاقه طرفداران است. در حقیقت به نظر ما، 400R خودرویی است که در صورت وجود داشتن فناوری امروز در آن زمان، پورشه آن را در گذشته تولید می‌کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات