کانتیننتال از سیستم ترمز جدیدی برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مطرح کانتیننتال، از چرخ مفهومی جدیدی برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است که بهبود قابل توجهی در عملکرد سیستم ترمز ایجاد می‌کند.
تبلیغات

در هفته‌ گذشته کانتیننتال، سازنده‌ی تایر و تأمین‌کننده‌ی قطعات و سیستم‌های خودرو، از چرخ مفهومی جدیدی رونمایی کرده است که پیش‌تر در ماه میلادی گذشته، اطلاعات اندکی در مورد آن فاش شده بود. طبق اعلام رسمی کانتیننتال، این اختراع جدید با هدف بهبود ترمزگیری خودروهای الکتریکی، نه‌تنها سیستم چرخ و ترمز را برای سیستم ترمز بازیافت انرژی بهینه می‌کند، بلکه تعمیر و نگهداری این سیستم را نیز سهولت می‌بخشد.

چرخ مفهومی جدید از یک رینگ آلومینیمی استفاده می‌کند که با یک ستاره مرکزی آلومینیومی جداگانه جفت می‌شود. دیسک ترمز آلومینیومی به ستاره مرکزی متصل می‌شود، درحالی‌که کالیپر ترمز نیز در داخل دیسک قرار می‌گیرد. از آنجایی که این سیستم در داخل چرخ نصب می‌شود، دیسک ترمز این سیستم جدید می‌تواند بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌‌ی دیسک ترمز چرخ‌های معمولی باشد.

چرخ مفهومی کنتیننتال

از آنجایی که اکثر قطعات سیستم ترمز آلومینیومی هستند، وزن چرخ مفهومی جدید به‌طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و به‌طور طبیعی در برابر خوردگی مصون است. 

در حقیقت، کانتیننتال ادعا می‌کند که دیسک آلومینیومی ترمز ساییده نمی‌شود؛ به این معنی که تعمیر و نگهداری این چرخ مفهومی جدید، تنها گاهی اوقات نیازمند تعویض پدهای قدیمی با نمونه‌های جدیدتر است. طبق اعلام کانتیننتال، ترمزهای ضد زنگ مخصوص در خودروی الکتریکی بسیار مهم هستند. ترمز احیا‌کننده کمک می‌کند میزان شارژدهی باتری که اغلب توسط راننده با ترمزگیری هدر می‌رود، به حداکثر مقدار خود برسد. راننده در شرایطی مانند توقف اضطراری که افت عملکرد ترمز می‌تواند مسئله‌ی مهمی باشد، به این ترمزها نیاز دارد.

پل لینهوف، رئیس بخش ترمز احیاکننده‌ی کانتیننتال، می‌گوید:

 در خودروی الکتریکی، بسیار مهم است که راننده انرژی کمتری در ترمزهای اصطکاکی مصرف کند. در هنگام کاهش سرعت و ترمزگیری و به‌منظور افزایش دامنه‌ی رانندگی خودرو، تکانه‌ی آن به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌شود. به همین دلیل راننده همچنان پدال ترمز را فشار می‌دهد؛ اما این بدان معنا نیست که ترمزها نیز فعال هستند. رانندگان می‌خواهند سیستم ترمزی داشته باشند که بتوانند به ترمزگیری باثبات آن اعتماد کنند. اما به‌طور خاص زنگ‌زدگی شدید دیسک ترمز واقعا می‌تواند باعث ایجاد مشکل در کارکرد آن شود.

کانتیننتال برای اولین بار به‌طور رسمی، ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت از چرخ مفهومی جدید رونمایی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات