فولکس‌واگن: تسلا جلوتر از ما است

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد شرکت فولکس‌واگن در برنامه‌ خودروهای برقی، از تسلا عقب افتاده است و خود به این امر اعتراف می‌کند.
تبلیغات

حدود یک ماه پیش بود که مدیرعامل فولکس واگن، هربرت دیِس، اعلام کرد که فولکس‌واگن به دلیل داشتنِ توانایی‌های بیشتر، از تسلا عقب نخواهد ماند.

مسلماً با نگاهی کوتاه به مقیاس بزرگ فولکس‌واگن در جهان، می‌توان ادعای دیِس را تا حدودی قبول کرد. محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن، بیشترین فروش جهانی را دارند؛ به‌طوری‌که تولید ۲ روز فولکس‌واگن با تولید تسلا در یک سال برابر است.

فولکس واگن برقی

البته به این معنی نیست که فولکس‌واگن بی‌رقیب است؛ بخصوص در مورد بازار خودروهای برقی، فولکس‌واگن رقبای سرسختی دارد. وقتی که در مورد رقیب اصلی فولکس‌واگن از هربرت ویِس سؤال شد، او جواب داد:

اگر بخواهم رقبای دنیای قدیمی را بگویم، تویوتا، هیوندای و فرانسوی‌ها هستند. در دنیای جدید، رقیب ما تسلا است.تسلا توانایی‌هایی دارد که ما هنوز به آن‌ها دست نیافته‌ایم و به همین خاطر باید بسیار تلاش کنیم. از پس آن برخواهیم آمد. ما عمداً خود را با تسلا مقایسه می‌کنیم؛ هدف ما نه‌فقط رسیدن به رقبا، بلکه سبقت گرفتن از آن‌ها است.

گفته‌های امروز دیِس خیلی متفاوت هستند. به هر حال هر کدام از این ۲ شرکت، توانایی‌هایی دارند که دیگری ندارد.

فولکس‌واگن تجربه بسیار بالا و تسلا فناوری خودروهای برقی را دارد. فولکس‌واگن سال گذشته ۵,۹۸۷,۸۰۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده است و تسلا فقط ۸۳,۹۲۲ دستگاه. این ۲ شرکت با مشکلات متفاوتی روبرو هستند. فولکس‌واگن هنوز تحت تأثیر رسوایی آلایندگی خودروهای خود قرار دارد و تسلا با مخالفت فروشگاه‌ها در برابر روش فروش بی‌واسطه روبرو است. همچنین تلاش اتحادیه‌ها برای به کنترل گرفتن بخش‌هایی از شرکت و در نظر نگرفتن تسلا به‌عنوان یک شرکت مستقل از جمله مشکلات مهم تسلا است؛ البته تسلا در اذهان عمومی هنوز هم به‌عنوان استارت‌آپی که قابلیت کسب درآمد ندارد شناخته می‌شود.

فولکس واگن

به علاوه، مهندسان تسلا اساساً کارشناسان نرم‌افزار هستند؛ درحالی‌که فولکس‌واگن سابقه فراوانی در خودروسازی دارد. فولکس‌واگن قصد دارد در زمینه خودروهای برقی بیشتر کار کند و البته مدعی است که هنوز هم از رقبا عقب نیفتاده است. به‌عنوان مثال، چندی پیش فولکس‌واگن از خودرو برقی خانوادگی I.D. رونمایی کرد و به‌تازگی اعلام کرده است که کامپکت برقی این شرکت، ۸ هزار دلار از تسلا مدل ۳ ارزان‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات