وانت رم با گشتاور ۱۲۶۰ نیوتن‌ متر، معرفی شد

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت رم تراکز از وانت باربری مدل 3500 سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. این خودروی قدرتمند، توانایی کشیدن تریلری با وزن ۱۳,۶۰۰ کیلوگرم دارد.
تبلیغات

شرکت وانت‌سازی رم (Ram Trucks)، سال ۲۰۱۰ در ایالات‌متحده آمریکا تأسیس شد و امروزه در حوزه ساخت وسایل نقلیه تجاری سبک و میان‌وزن فعالیت می‌کند. این شرکت تحت مالکیت گروه فیات کرایسلر (FCA) است. رم تراکز در زمینه ساخت وانت‌های باربری تبحر زیادی دارد. اخیرا این خودروساز از یک پیکاپ تراک با قابلیت حمل‌ونقل و بکسل محموله‌های سنگین رونمایی کرده است. این وانت هنوز هم از پیشرانه ۶.۷ لیتری دیزل شش سیلندر خطی برند کامنس (Cummins) استفاده می‌کند؛ ولی این بار به لطف یک توربوشارژر و جریان سوخت بهبودیافته، قدرت بیشتری حاصل می‌کند.

پیکاپ تراک رم 3500

پیشرانه موجود، بیش از ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور آن نسبت به قبل، ۴۰ نیوتن‌متر (۷ نیوتن‌متر بیشتر از وانت‌ باربری فورد F-350) افزایش یافته و ۱۲۶۰ نیوتن‌متر است. شرکت سازنده در کنار قوای بیشتر، قول دوام و ماندگاری همیشگی داده است. به کمک وسیله‌ای جانبی موسوم به گیره پنجم (Fifth-Wheel-Hitch)، این وانت توانایی بکسل بیش از ۱۳,۶۰۰ کیلوگرم بار دارد. رم این ابزار را برای حمل بارهایی که قبلا به توانایی‌های وانت‌های کلاس ۴ و ۵ نیاز داشت، طراحی کرده است. مشتریان می‌توانند این گزینه جانبی را با قیمت ۱۳۹۵ دلار به وانت اضافه کنند یا به‌صورت بسته مجزا آن را سفارش دهند.

برای کسانی که ظرفیت بارکشی بیشتری لازم دارند، شرکت رم یک گیره با ظاهری شبیه به گردن غاز در نظر گرفته است که توانایی حمل حدود ۱۴,۱۵۰ کیلوگرم بار دارد. این وانت در ماه میلادی جاری وارد خط تولید می‌شود.

پیکاپ تراک رم 3500

مدل‌های ۲۰۱۷ وانت رم 3500، با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی ۶.۷ لیتری توربو دیزل کامنس و ۶.۴ لیتری V8 با فناوری HEMI عرضه می‌شود. نوع دیزل این پیشرانه، ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. رم 3500 سال ۲۰۱۷ به قیمت پایه ۳۳,۲۴۵ دلار عرضه می‌شد. در پایان، می‌توانید ویدیوی معرفی ویژگی‌های وانت بارکش رم 3500 سال ۲۰۱۸ را مشاهده کنید.

دانلود از آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات