رونمایی از رنو کوئید با کیت بدنه‌ی اسپرت

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو از یک مدل مفهومی تیونینگ شده از کراس‌اوور کوچک کوئید در کشور اندونزی رونمایی کرده است.
تبلیغات

رنو کوئید یک کراس‌اوور کوچک است که توانسته در بازار آسیا موفقیت بالایی کسب کند. موفقیت این خودرو، سازنده‌ی فرانسوی آن را به این فکر انداخته است که اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ای اسپرت از این مدل کند. در همین راستا، در نمایشگاه بین‌المللی خودروی اندونزی یک مدل مفهومی از رنو کوئید به نمایش درآمده است که کوئید اکسترم نام دارد و به کیت بدنه‌ی اسپرت و رینگ‌هایی با سایز بزرگ مجهز شده و در نمای ظاهری آن، بیش از هر چیزی به مشخصه‌های اسپرت تأکید شده است.

باید گفت کیت اکسترم واقعا نمای جالبی به کوئید بخشیده است. رنو در بخش جلویی این مدل از چراغ‌های LED و خطوط قرمزرنگ روی کاپوت استفاده کرده است و همچنین یک سری لامپ LED در حاشیه‌های چراغ‌های اصلی به چشم می‌خورند. سپرها عریض‌تر شده‌اند و از رکاب جانبی اسپرت نیز در این خودرو استفاده شده است. در انتها  شاهد نصب رینگ‌های بسیار بزرگ OZ روی رنو کوئید هستیم.

رنو کوئید

ماجرا در بخش عقبی خودرو نیز به همین صورت است و شاهد استفاده از یک سپر اسپرت پهن با ورودی‌های هوای غیر واقعی هستیم. یک بالچه‌ی بزرگ نیز روی سقف خودرو نصب شده است.

نمای داخلی این خودرو بدون تغییر باقی مانده است و شاید در این بخش، هماهنگی با نمای اسپرت و خشن بیرونی خودرو مشاهده نمی‌شود. رنو در بخش پیشرانه‌ی این مدل تغییری اعمال نکرده و از همان پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری ۶۸ اسب بخاری در کنار جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی استفاده کرده است.

رنو هیچ اشاره‌ای به این نکته نکرده است که آیا این مدل به تولید خواهد رسید یا نه؛ اما خریداران کوئید از سال ۲۰۱۸ خواهند توانست مدل Outsider این خودرو را خریداری کنند که از قطعات پلاستیکی اسپرت و ظاهر خشن بهره‌مند است.

رنو کوئید

رنو کوئید اکستریم نخستین تلاش رنو برای عرضه‌ی نسخه‌ای اسپرت از کوئید نیست. این خودروساز در سال ۲۰۱۶، رنو کوئید Racer را که یک خودروی مفهومی بود نیز رونمایی کرد که تصویر آن را در بالا می‌توانید مشاهده کنید. رنو کوئید ریسر در نمایشگاه Auto Expo در کشور هندوستان رونمایی شد. در این مدل رنو اقدام به حذف صندلی‌های ردیف عقب کرده و خودرو را به رول بار چهار نقطه‌ای نیز تجهیز کرده بود.  در نمای بیرون،  این مدل دارای رنگ آبی و سپرهایی از جنس الیاف کربن بود. رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی و دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر نیز از دیگر مشخصه‌های این مدل مفهومی بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات