فورد موستانگ GT جدید با شتاب زیر ۴ ثانیه به بازار می‌آید

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فورد اعلام کرده است که مدل موستانگ GT سال ۲۰۱۸، دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۴ ثانیه و حالت رانندگی مخصوص مسابقه‌ی درگ خواهد بود.
تبلیغات

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است که موستانگ GT مدل ۲۰۱۸، وارد باشگاه خودروهای زیر ۴ ثانیه‌ خواهد شد. دلیل اصلی چنین عملکردی، تعبیه شدن یک حالت رانندگی جدید در این خودرو توسط فورد است که Drag-Strip نام دارد. فورد اعلام کرده است که با این فناوری، مدل ۲۰۱۸ موستانگ GT نه‌تنها سریع‌ترین موستانگ تولیدشده در تاریخ خواهد بود، بلکه حتی از پورشه‌ی 911 کاررای ۹۴ هزار دلاری نیز سریع‌تر است.

فورد برای این خودرو یک پیشرانه‌ی V8 به حجم ۵ لیتر در نظر گرفته است که می‌تواند ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با مدل قبلی این خودرو، ۲۵ اسب بخار و ۲۷ نیوتون متر افزایش پیدا کرده است؛ درحالی‌که با وجود افزایش قدرت موتور، شاهد کاهش مصرف سوخت این خودرو هستیم.

در موستانگ جدید، همچنین از یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار استفاده خواهد شد که دارای قابلیت تعویض دنده‌ی دقیق‌تر و سریع‌تری است؛ به‌طوری‌که در سرعت‌های پایین نیز عکس‌العمل سریع‌تری از خود نشان می‌دهد.

در این خودرو، پنج نوع حالت رانندگی وجود دارد که یکی از آن‌ها با نام Drag-Strip، تازگی دارد و به گفته‌ی سازنده، برای دستیابی به بهترین عملکرد در خط مستقیم و ارائه‌ی بهترین شتاب‌گیری طراحی شده است تا بتواند زمان ازدست‌رفته‌ای را که معمولا در جعبه‌دنده‌های خودکار وجود دارد، رفع کند. 

به گفته‌ی کارل ویدمن مدیر بخش مهندسی موستانگ:

در هنگام تعویض دنده، ما در حال از دست دادن زمان هستیم؛ اما این حالت رانندگی جدید از افت گشتاور پیشرانه در چنین لحظاتی جلوگیری می‌کند و به کمک جعبه‌دنده‌ی ‍۱۰ سرعته‌ی جدید، می‌توان از حداکثر میزان قدرت موتور بهره‌گیری کرد.

برای موستانگ ۲۰۱۸ در مدل اکوبوست، یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربو به حجم ۲.۳ لیتر  قابل سفارش است که می‌تواند ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این مدل نیز در مقایسه با مدل فعلی موستانگ اکوبوست دارای ۴۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر است. مدل‌های اکوبوست موستانگ از سال ۲۰۱۸ به پکیج پرفورمنس نیز مجهز خواهند بود که شامل لاستیک‌های میشلن Pilot 4 S، جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار و حالت رانندگی Drag-Strip می‌شود و به این ترتیب زمان رسیدن این خودرو به سرعت صد کیلومتر از حالت سکون، به زیر ۵ ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

بنا بر اعلام فورد، مدل ۲۰۱۸ موستانگ از پاییز سال جاری وارد بازار می‌شود و جزئیات قیمت آن تا یک ماه دیگر اعلام خواهد شد.

لینک دانلود

فورد موستانگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات