داخلی سازی محصولات هیوندای در ایران توجیه ندارد

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس انجمن قطعه‌سازان، داخلی‌سازی محصولات هیوندای در ایران را با توجه به تیراژ پایین تولید آن‌ها در کرمان موتور، غیر منطقی می‌داند.
تبلیغات

رضا رضایی، رئیس انجمن قطعه‌سازان، با بیان این‌که سرمایه‌گذاری جهت تولید قالب خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه توجیه اقتصادی ندارد، اعلام کرد:

درباره کرمان موتور و تولید دو محصول هیوندای در ایران این موضوع کاملا صادق بوده؛ چراکه نهایت تیراژ این دو خودروی هیوندای i10 و i20، بین ۷ تا ۸ هزار دستگاه در سال است. وزارتخانه همواره بر این موضوع تأکید داشته که جهت حمایت از قطعه‌سازان داخلی، حداقل ۳۰ درصد خودرو باید داخلی‌سازی شده و به‌مرور، این میزان افزایش یابد. اما نکته این است که این موضوع را نمی‌توان برای تمامی خودروهای خارجی مونتاژ و تولیدی در داخل کشور مد نظر قرار داد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان با اعلام این مطلب که در حال حاضر قطعه‌سازان داخلی جهت تأمین قطعات دو محصول هیوندای که توسط کرمان موتور در ایران تولید خواهد شد در حال رایزنی هستند، خاطرنشان کرد:

هنوز هیچ قراردادی میان کرمان موتور و قطعه‌سازان داخلی منعقد نشده است و صحبت از میزان داخلی‌سازی این خودروها توجیهی ندارد. دو محصول هیوندای i10 و i20، هنوز ۱۰ درصد هم داخلی‌سازی نشده‌اند و این موضوع باید بررسی شود.
هیوندای i10

این در حالی است که محسن صالحینیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته و در حاشیه مراسم رونمایی از پیشرانه ۳ سیلندر ملی شرکت سایپا، اعلام کرد که در قرارداد میان هیوندای و کرمان موتور، تأکید شده است که استفاده حداقل ۳۰ درصد از تولیدات داخلی در ساخت محصولات مشترک، باید لحاظ شود و در مراحل بعدی و پیش از پایان سال اول تولید، این رقم به ۴۰ درصد افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات